FAN FAN FAAAN!

Jag var ganska direkt insatt i fallet med den unga tjejen Tova´s försvinnande,
Håret reste sig direkt när man såg bilden och att dem sökte henne, det var ingen bra vibb alls,
antagligen för att man kände i hela kroppen att det är ännu ett "Lisa Holm" fall !
Det var i fredags som jag tog hem förundersökningen på Lisa Holm och har börjat läsa från grunden , visst har man följt upp allt, men jag ville läsa förundersökningen och domen nu en tid efter,
 
 och mitt upp i detta så kommer ett nytt fall, och första tanken som slog mig var "neeeeeej  Inte ännu ett  Ida som var i skogen fallet, eller Lisa Holm fallet, eller Enga Fallet, inget sånut nu, jaa så många andra fall som man inte kan rada upp, jag sökte direkt och följde anhöriga som söjer efter henne och jag bad en stlla bön att dem skulle få glädjebesked, jag undrade för mig själv varför missing people inte är inkopplad och att polisen verkade så "coola" trots kritisk läge, det var just det som inte gav bra vibb alls  , Jag fick en känsla av att dem inte "behöver missing people av den aneldningen att det i princip säkert redan var snart uppklarat, att dem hade hittat spår och fynd som bekräftade detta, trots detta så kom det som chock på spårvagnen när man tar upp mobilen och aktuella nyheter, man har hittat Tovas kropp, FAAAAN!
 "B" ex pojkvännen misstänkt för mord  samt 2 st av hans kompisar  "F" och "J", alla i 22års åldern !
 
I Mars månad anmälde Tova sin expojkvän/då pojkvän "B" för misshandel, föräldrarna trodde då att relationen var över när hon tog steget att anmäla misshandeln, men nejdå, han är inte dömd än MEN om du är i SANNOLIKA SKÄL MISSTÄNKT så skall det faaaan  mycket till för att du ska vara helt och hållet oskyldig, speciellt när du för 1 månad sedan misshandlade offren till den grad att hon anmäler dig, det krävs tyyyyvärr ganska mkt för tjejer innnan dem anmäler, det är när det har gått alldeles alldeles för långt som dem inte längre har "råd" att "skämmas", det är först då dem kommer ut från garderoben och erkänner misshandel i relation , speciellt när det är en relation som har pågått i car 5år,  !! Men jag ska inte sitta här och spekulera, det är av den anledningen jag inte kastar mig helhjärtad i färska brott, jag lyssnar ist in och suger i mig all info som en svamp, men uttalar mig helst inte om det först jag har fått en helhetsbild, men ibland kan man inte låta bli, det slår så hårt, verkligheten, jag blir rädd, att allt det brutala kommer allt för nära, det är andras verklighet, varför dem? varför någon alls ?  Kan det inte åtmistone vara "100 tryggt" hos dem allra närmaste ? som säger sig älska oss? som säger sig bry sig om oss? som har delat livet med oss, kan inte åtminstone dem relationerna vara "100"% trygghet?  Kan vi inte bara endast vara rädda för främlingar ? den där fula gubben med godis verkar knappt existera längre, visst existerar det men nu för tiden får man höra att den fula gubben som vill dig illa kan vara din egen partner, din bästa vän, din egen dotter som arboga kvinnan, din egen pappa som den pappan som satte eld på sitt hus med sina ungar i, det ena överträffar det andra, och nu om den misstänkte är den skyldige, jaa, då har vi ännu en tjej vars liv togs ifrån henne allt för tidigt och det är inte av en helt okänd man, utan av någon hon valt att dela 5år av sitt liv med i så tidigt ålder .. Vila i Friiid Tova !

Vilken soooorg, för familjen och dem närmaste anhöriga och alla som kände henne,
Fuuuck, Man hinner inte smälta det ena innan något nytt inträffar, Jag skulle skriva om 30 åriga mannen som blev mördad utanför en skola här i Gbg , skola som han jobbade på, han blev ihjälskjuten mitt  framför ögonen på  barn och unga!
Snällllaaa kan världen ta och lugna sig  en kort stund, mänskligheten  börjar bli riktigt äckligt åksjuk nu och jag är en av dem! Jag mår så förbannat illa, men mitt i illamåendet går mina tankar till en familj, vars liv ALDRIG blir detsamma igen, vars gäldje aldrig kommer riktigt möta dagsljuset igen, inte på samma sätt, allt eftersom med tiden, men aldrig detsamma som innnan, Önskr dem styrka i en oerhört svår tid !  Man känner att världen verkligen har gått förlorat! Jag kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG MER FÖDA BARN TILL DENNA VÄRLDEN, det visste jag sen innan men just nu mår jag nästan illa av att jag har satt ett barn i denna världen, jag vill skydda han med mitt liv, jag vill låsa in han nåstans och gå ut och förändra välrden och vända tillbaka och säga  : "nu kan du gå ut och leka mitt lejon barn, faran är över "!  
Snälla Hasse , kom tillbaka till Tv rutan på TV3 torsdagar /onsdagar 21:00, Känns alltid tryggt och ha dig där, du får så otroigt många att vilja vara en vardagshjälte, Med dig i rutan vill "ALLA" hjälpa till, Kom tillbaka!!!!
Och låt oss tillsammans spärra in alla jääääääääävla dårar som tar sig friheten att släcka andras liv, Lås in dem alla  på livstid utan nyckel till frihet, varenda en av dem, VVäääääck med dem ! fyfan för dårar som föds till denna värl  av ren jävla misstag  !
4 kommentarer
Aytan

Det är så sjukt att sånt här får hända, människan har blivit så ond😔 Mina tankar går till Tovas familj, sånt här ska bara inte få hända!! Tänk om det där hade vart min dotter, Celine och jag fått sådant hemskt besked jag tror inte jag kunnat leva vidare ett liv utan henne. Såååå hemskt och sorgligt!!!mår illa av tanken😔 Btw du borde verkligen bli kriminolog Chantal, du är så duktig på sånt här och man märker i ditt skrivande att ditt intresse för detta är enormt❤️

Svar: Jamen eller hur , man mår fysiskt illa när man tänker på utvecklingen ,Jag fattar heller inte hur dessa familjer fortsätter sina liv, hatten av för dem ALLA GÅÅNGER OM !!!!! Jag hyser sån jävla respekt för offrets anhlriga på en nivå som ej går att författa i ord !!! Mina tankar går direkt till dem 🌹🌹🌹Ha ha Roligt att du skriver detta just idag igen när 2 st från boendet här FrågDe mig Vaaaarför jag inte blir polis eller brandkvinna mm, nu vet dem inte min besatthet för brott pch straff även om dem har fått en hint , dem grundade detta på att dem tycker att jag har är "ovanligt socialt kompetent samt min "kroppsbyggnad" hahaha jag sa till dem att dem får skylla sig själva om jag får för mig att jag SKA bli polis pga deras uttalande 🤣🤣 jag svarade dock att jag är mer inne för den psykologiska biten , (orsaken bakom handlingen)
Chanel

www.teresia87.blogg.se

Ja, Hasse Aro BORDE komma tillbaka helt klart! Och vilket sjukt fall detta är..som vanligt. Om man tittar på de misstänkta så får man sig ännu en tankeställare..man går verkligen inte säker någonstans!

Svar: Jaaaa snälla kan inte han komma tillbaka 😭😭 jag får alltid längta till hans Närvaro i rutan när man börjar tappa hoppet om mänskligheten ,
Och som vi pratade om i luren igår HUR KAN DESSA VARA MÖRDARE???
Det är ju heeeelt sinnessjukt , Om DEM är kapabla till detta , jaaa, då ju vem som helst kapabel till att utföra de vidrigaste handlingar , finns ingen spärr längre hos människan !! :((((((((

fruktansvärt !!!!
Chanel

Emmy

jag röstar på Hasse tillbaka i rutan !!

kan du maila mig förundersökningsprotokollen ? kostar det att begära dom?

Svar: kan maila men finns fritt att ladda hem :)
ps.alla gånger om, HASSE I RUTAn IGEN på heltid!
Chanel

Lisa

Mycket tyder på att det är ex-pojkvännen som agerat ensam.
Jag hoppas att man är tuff och ger människan livstids fängelse. Är man gammal nog att mörda, är man vuxen nog att spendera resten av livet bakom lås och bom.

Nickade till när din vän föreslog att du borde bli kriminolog =) Det känns som du. Men psykologi är intressant det också.

Svar: stämmer mycket tyder på det, och det kan jag tänka mig, att han säkert var "själv" men OM dem 2 killarna var där så kan jag tänka mig i ren panik ber han sina vänner om hjälp och då är dem medhjälpare om dem inte ser hur jävla illa det har spårat. man har släppt dem 2 killarna fria men dem är inte helt avskrivna, ska bli intressant och se om dem var på plats alls... och jag håller Heeelt och hållet med, kan du ta ett liv , jaa, då ska du kunna hantera livet bakom lås, ingen snack om den saken! Hatar att dem inte ens kan stå för sin handling, och ge SVAR till anhöriga om VARFÖR!!?=
hHAHAHA angående kriminolog, jaaa, det får bli nästa grej då kanske, jag får ju för mig nya saker hela tiden så vi ska aldrig säga aldrig, rätt som det är så tror jag att jag är "kriminolog" :o) HAHAH
Chanel