Vacaylife - Friday

Våran Weekend-Destination gick raka vägen till Vackra Malmö!!
Yeees... Finaste Malmö ,
som jag alltid har tyckt så mkt om, men varit här på tok för sällan !!
En gång i tiden bodde min rocksyster Th.erese i Malmö , då tog jag någon trip hit.. Hon bodde här i kanske 1 år och jag var där 1 helg och kalasade och badade på badhuset och firade alla hjärtans dag med henne där :)  , detta var mer än 15år sedan, jag minns inte ens centralstationen idag ,  .. Men jag minns att jag alltid tyckt om Malmö .. Det lilla jag har tagit del utav iaf.. och min son har alltid velat åka hit, trots detta har tanken aldrig slagit mig att åka hit , men det gjorde det nu för 1 vecka sen när tanken spontant slog mig att han har tjatat om något speciellt som händer i Just Malmö !!  !

Så, jag bokade spontant och  Vi landade här fredagförmiddag kl 11.00 och vi släppte av våra bagage på hotellet som vi hade bokat boende på..   St.ory Hotel som ligger stenkast ifrån centralen !
Vi kunde checka in tidigare men det var inte aktuellt , för vi skulle givetvis åka in till det viktigaste för L.. Sommarlov!
Även att vi då skulle ha missat stor del av inspelningen så var det viktigaste att få träffa någon av de programledare!
Vi kom lagom till det att ta del av bakom kulisserna och L var helt fascinerad trots sin "stora ålder :!

Han fick möjlighet att växla några ord med programledaren, diskutera lite olika saker och ta det berömda bilden med en "kändis" , och där står jag och visste knappt vem hon var,  men kul att se hur glada barn kan vara pga någon på tv  ! ☻️

Han var riktigt glad och skröt vilt om saker som man knappt ens kan skryta om !!
Bästa var att han var så lugn och sansad så det inte blev överspelat som det kan bli med han när han är helt exalterad!..
 Nej, här var han helt som ombytt och var sitt bästa charmiga jag.et 😅😅
Efter en stund här så tog vi taxi till hamnen där hamnfestival skulle äga rum.. Detta var också inplanerat i våra planer!
Festivalen var så mkt mer än jag trodde... Sååå mycket foodtruck med världens alla mat !! Och så mkt kul för barnen och scen med livemusik !! Det var hur mysigt som helst och vi hittade ett och annat att stoppa i oss!:)

Kl 15 bokade vi taxi tillbaka till boendet!!
Vi fick jättebra taxi chaufför som var bättre guide än en äkta guide.. Han körde oss gratis runt för att visa oss alla "måsten" som turist i Malmö .. café,  restaurang,  promenader, badplatser, Zlatans gamla hus .. Kommer inte ihåg hälften men han hade brinnande passion skall jag be få tala om :)
Sjukt soft människa,  Vi bytte nr så att jag kunde ringa till han direkt om vi skulle vilja ha taxi nånstans eller bara tips.. Man såg på han att pengarna var inte det viktigaste,  utan att ge oss  uppelevsen var det viktigaste!
Han till och med Rekommenderade några bolag ifall han skulle mot förmodan vara upptagen när vi ringer!  Grymt bra service helt enkelt..
Vi blev utsläppta framför vårat hotell och checkade in !

Vi bokade Rum med havsutsikt.. Och visst fick vi utsikt !!
Livets Utsikt milt sagt !! Glömde nästan då att kolla på resten utav rummen när man tittade ut och möttes av båtarna som kom och gick... Vi fick rum på 11 e Våning!
Vi installerade oss på rummet , L pratade med sina kompisar och jag vilade min kropp i sängen framför tv.n innan vi tog hissen upp till 14e Våning till  takterrassen och köpte lite sushi och Svalkande cola och Mangoslush och tittade ut på deras fantastiska utsikt!
Tänk att få äta hotellfrukost där var min tanke , såg genast fram emot frukosten nästa morgon !
 Efterått promenerade vi de 5min till Coop på centralstationen och handlade massa coca cola, chips, salladsbaren och massa vatten!
Vatten att borsta tänderna med och annat vatten att dricka.. Jag hatar vatten från badrummet,  skulle aldrig komma på tanken att skölja munnen med vatten därifrån , itne ens hemma 😄
Total fobi !, jaaa, min son likadan tyvärr !
Vi skulle ta kvällspromenad men L ville prata med kompisen J.ennifer i telefonen och spela lite med henne så vi hoppade kvällspromenaden och myste i sängen senare istället.. käkade salladen och bara hade det gott och återberättade dagen som har känts som flera dagar !
Så mysigt när solen började gå ner , trots vissa missnöjen av rummen så försökte jag ändå se det fina.. För i taket såg det ut som lite fläckar som stressade min kropp, och handfatet var svårt att få ner vattnet och även dörren stängde inte om man inte drog i extra hårt.. Vi betalade ändå mkt för detta boendet så det kändes konstigt och drygt med såna onödiga problem!
Jag meddelade personalen som försökte hjälpa till så gott de kunde... Men det var fullbokat så vi kunde ej byta rum heller. Jag försökte verklgien gilla rummet pga utsikten vi hade !

Nattmys!!
Fredagen avrundade vi sent .. Men är det semester så är det semester!!! Sömnen kan vi lösa en annan gång 😍
 Detta var del 1 av våra härliga resa till Malmö, fortsättningen följer i nästa inlägg :)
För lördagen kom och jag hade legat hela natten och stressade över känslan av att bo här hela helgen, Så Lördag vaknade vi och trots att jag hade bokat fredag till söndag så hade jag bestämt mig för att korta ner vistelsen, jag var redo att checka ut även om jag kommer att förlora 2000kr på att avboka sista natten , jag var helt enkelt redo att avsluta Malmövistelsen,
Men först åt vi frukost och personalen var nu redo att byta våra rum!
Jag hade 1th på mig att bestämma mig, där satt jag och åt frukost som var väldigt begränsat.. Återigen , fantastisk utsikt men frukosten var också en besvikelse, gott det lilla som fanns , förutom äggröra som var som en jätteklump!
Men det var Nice ändå att sitta där och njuta av allt annat än rummet som väntade på oss därnere!