Summerdays In Ego´s World-

Bloggade och skrev om förra helgen med mig och Ch.ristian men efter det mötet så har vi såklart jag och L.éon haft fortsatt underbar sommar och sommardagar...
Vi åkte samma dag vi vinkade av Ch åkte vi samtidigt  till Lindome till en tjejkompis och hennes sambo med barn.. Vi skulle också ta tåget, smidigt och bra tog vi en fika med Ch.ristian och L.éon tyckte det var väldigt kul att se Ch.ristian igen, blev en 30min fika bara.. sedan åkte vi till Lindome och hade ett par dagar där... Måndageftermiddag till tisdageftermiddag..

Måndag åt vi middag och ordnade med filmkväll på deras storskärms TV
2 barnfilmer blev det, Coco och något annat...
superhärlig dag och kväll, dera son är 12 år och dem brukar alltid gå bra ihop.,

Efter läggning av L och hennes man och son också lagt sig så tände vi ljus på deras uteplats som jag är stormförtjust i... Där tog vi ut filt och kuddar och flaska vin och spenderade timmar där ute mitt i natten, från 23:30 till 02:30, girlstalk samtidigt som det regnade sommarregn , ljudet av regnet och mysfaktorn fick mej att önska att Ch.ristian var där, Det var föööör romantiskt för att inte öönska att man satt där med någon man är tokförälskad i ! :=) Men hon var också bra sällskap, AHAH , nämen ska inte förminska girlsnight heller, det är hur nice som helst !

Dagen efter jobbade hennes man men hon var ledig så vi packade ihop allt och körde till deras närmaste badplats där vi spenderade timmar med strandhäng.. Bara hennes son och L badade..
vid 19 tiden på tisdagen åkte vi raka vägen hem, det hade varit aktivitet efter aktivitet och jag var heeeeeeeelt utslagen, sååå skönt att komma hem och vi njöt av lite grillat mat härute, grillade marinerad kycklingfilé, majskolvar, champinjoner och åt med potatissallad och tsatsiki och bröd.. Yuumiiiie!

Nästa dag började jag packa ut saker från resväskan och fick lite tid att TVÄTTA!
Inte tvättat på hela sommaren, jag har bara gått och köpt nya kläder och inte heller haft mat hemma då vi aldrig är hemma.. fick en dag att tvätta lite vilket var bra... men hann inte med storhandling...   Fredagen besstämde vi med samma vänner att vi skulle spendera hela dagen vid havet.. N, hennes man och deras 12åriga son,  och så vi, kl 12 på fredagen mötte dom upp oss med bilen och vi åkte till stranden med allt , tilltugg, dryck,kylbox , tält and you name it hahaha, var ju en av de varmaste dagarna så tält var nödvändigt alltsÅ!, varm men skyddade ibland lite mot solljuset..  där var vi heeeeela dagen, ungarna badade och spendera många timmar på att fiska krabbor, dom fick hur många krabbor som helst... först 15st för att sedan slänga in dom och fiska ännu fler..

vi var där till 20:00 på kväällen, vi beställde dit pizza och deras vän med flickvän kom också förbi och det var dom som tog med pizza sen till oss, , hur gott som helst..SÅ mycket folk det var på stranden denna dagen!

Riktigt härlig badplats med klippor, lite strand, småbåtshamn , kiosk för glass och lättare tilltugg mm ..Nej, riktigt underbar sommardag fick vi !
Köpte med oss Thaimat hem sen på kvällen !
 Jaaa, ni anar inte vilken uuuunderbar sommar vi verkligen har haft !
Trots detta är det nästan 2 veckor kvar av semestern!
känns som man varit ledig i 1år, Händelserik sommar med fantastiska minnen och bilder att se tillbaka på när hösten kommer och mörkret lägger sig över oss och man hamnat i rutinvardagar och skolstart för L.. Som börjar hela 1an nu efter sommarlov!
Hösten älskar vi dock, det är vintern som tar dö på mig och min existens, kylan, mörka dagar och kvällar, jobb och kanske sena hmtningar  och tidiga läggningar, usch!
Vintern och jag har en relation som inte existerar!
Jag är höstflicka, Hösten är Under-Art och sommaren, jaa, den är ju bara underbar !

Vi ska frösöka njuta av sista 1,5 veckan som vi har kvar, ska försöka hålla oss så mkt som möjligt i Gbg, det har inte blivit mycket Göteborg i sommar, Men vi får väl passa på nu.. att maxa det sista med Gbg häng, lata dagar, vila upp oss lite , ut på promenader, plocka bär, baka kanske, cykla, träna inlines , ha filmmys och biomys under regniga kvälla! Jaa, ser fram emot att landa lite mer , läsa nån sommarbok på altanet och njuta av livet utan stress,,, I Need It innan vi sparkar igång höstterminen på jobbet!