New Season

Ni har väl inte glömt min man, nog har jag haft min älskare Boy Epic , Oscar and the wolf och många andra grymma musiker  , men Ikväll är jag min man trogen och låter han spela mig två av mina absoluta favoriter, om och om och om igen!  
Den här udda figuren lyckades träffa min själ som hårdast när jag behövde det som mest, Varje gång jag ser han kan jag minnas exakt hur hans musik räddade mig från svart hål, dem var så mörk att jag fann ljuset i hans mörka något melankoliska musik, He saved My Soul med sina trasiga vingar,  med varje litet ord och varje liten ton, Jag var fast, med all rätt.. du förstår det säkert inte, du kommer aldrig förstå !
 
The autumn leaves are raining
And it's a sparrow's time to fall
Another season's fading
And I'm just getting old.
If you ever find a way
To run as fast as time
You will find the wind that's blowing
You tell him I was left behind.
-------------
 We Came A Long Way From Love

You don't see me as well as you used to
And you don't fear me leaving you
And now days when I kiss you, you don't move your tongue
Once I was black and you were white, now we're both grey
Once we used to spend the nights and save the days
We came a long way from love
I used to look into your eyes and I used to see a map
I thought we'd finish this race together, or at least a lap
But we came a long way from love
0 kommentarer