En Man - Ett Offer

Lyssnar just nu på fallet "Ida Johansson" Joggingturen som slutade med mord , tror ingen har missat detta, detta inträffade 5é Aug 2015 , Detta är ännu ett mycket tragiskt fall där en ung kvinna faller offer för män som tycker sig ha rätt till att släcka en oskyldig kvinnas  liv,  det här fallet har jag inte grävt så mkt i tidgare, pga grymheten , och slumpen, att slumpen avgör ens öde, att det inte ska vara säkert att ta en kvällsrunda halv 7 på kvällen en augustikväll? det är så sinnessjukt att jag medvetet skjutit undan detta , att läsa mer om detta, men nu har jag börjat, lyssnade på nyhetspodden men den var så kort, 30min , så jag ska begära ut domen, 79kr för hela förundersökningen, och sedan ska jag läsa igenom för att "förstå" hela grejen,

KÄNSLIGA LÄSARE SLUTA LÄS HÄR:

Här är lite kort om Det som inträffade och domen som jag vill få ut :
Kristoffer Andersson har den 5 augusti 2015 i ett motionsspår i Runby, Upplands Väsby kommun, med uppsåt att utföra en brutal våldtäkt, med våld överfallit, brottat omkull, övermannat och satt sig grensle över Ida Johansson, varefter Andersson när Ida gjort motstånd genom att riva, slita och slå omkring sig, berövat henne livet genom att med båda händerna ta ett strupgrepp om hennes hals och hålla greppet till dess Ida blivit lealös, blå i ansiktet och avlidit till följd av strypning. Våldtäkten har inte kommit att fullbordas, men fara härför har förelegat eller varit utesluten endast på grund av tillfälliga omständigheter. Våldtäkten hade därest den fullbordats varit att bedöma som grov. Andersson har efter att ha berövat Ida hennes liv, obehörigen flyttat, skadat och skymfligen behandlat hennes kropp enligt följande: Andersson har dragit, släpat hennes kropp ett femtontal meter från motionsspåret genom vegetationen till ett närliggande stenröse, där han sedan sexuellt förgripit sig på henne, genom att först klä av henne, smeka och kyssa henne över brösten samt även utföra, dels ett vaginalt, dels ett analt, samlag med hennes döda kropp. Andersson har i slutskedet ytterligare skadat och skymfligen behandlat Idas kropp genom att bryta av tre trädpinnar och pressa in dessa i hennes svalg, varefter han kvarlämnat den nakna kroppen efter att delvis ha täckt över denna med trädgrenar/pinnar och mossa.” 19-åringen dömdes för mord och brott mot griftefriden – men frikändes från våldtäkt. Påföljden blev rättspsykiatrisk vård.
KÖP DOMEN 39   KÖP DOM & FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL  79:-
MÖRDAREN!

------------------
Det är så många saker man vill veta, i mitt fall är det främst gärningsmannen, VAD, VAD fick han att gå ut den kvällen och gå från en "vanlig" 19åring till att bli en mördare ?  Att han hade våldtäktsporr hemma har vi förstått, men var det verkligen detta som ledde han till att gå ut den kvällen för att utföra ett våldtäkt  ?  många har sjuka fantasier, men inte alla går ut och utför dem, fantasier och handlingar är liksom två olika världar,  sedan att iskall nästa dag åka med familjen till liseberg, och när nyheterna gick om Ida så säger han att "det måste vara nån som hon kände som gjorde detta", Han sitter där, med vetskapen om att han mördat en tjej för att förgripa sig på henne sexuellt, men sitter helt iskall och kastar ur sig detta till sin familj, han har en lilla syster, hur tittar han på henne när han vet om att han precis tagit någon annans lillasyster/storasyster, dotter, kompis?  Jag blir SÅ besatt av att gräva i gärningsmannens huvud och hans sista tankar innan han tar sitt beslut som kommer förändra någon annans liv föralltid...  Jag blir nästan sjuk, av tanken att jag aldrig kommer att få veta det heller.. Sedan tänker man på henne, och hennes anhöriga, den utsatte, vad var det sista hon sa ? den dödsångesten som ingen kunde rädda henne ifrån är väl det som får mig att känna mig så "hjälplös", Ingen var liksom där, att  rädda henne, kunde ingen sett henne, rädda henne från det brutala ödet, och så undrar jag, HUR fick han tag på henne så direkt när hon ändå sprang och joggade ?  Det värsta han säger med sina egna ord lyder såhär: Det var egentligen en annan tjej han tittade efter först, men denna tjejen hann springa förbi , sedan kommer Ida, hon sprang om en annan man och när han såg detta så pirrrade det till därnere om man säger så"!   HUR FAAAAAAAAAAAAN kan man göra sånt uttalande ? framför hennes familj dessutom, Inte nog med att första ta in att ens lilla flicka har mött döden på det värsta tänkbara sättet, man ska dessutom stå ut med mördarens vidriga uttal, då vill jag veta, HUR i hela helvetet klarar anhöriga av att sitta stilla i samma rum som en sån vridrig skapelse ? Jag vet med hela min själ att Jag hade flugit genom rummet, Jag skulle nånstans i mitt huvud tro att jag kan "flyga" , hade jag lyckats ta mig förbi alla och jag inte har tillhygge på mig, seriös, jag hade riktitat in mig på hans face och tuggat sönder hans ansikte, jag hade spytt efterrått men hans ansikte ska se ut som ärret som kommer föralltid sitta i själen., slag mot honom är ingenting, jag hade sett det som att jag har 10 sekunder på mig att göra så mycket skada som föralltid kommer sitta k´var, mina tänder hade fastnat i hans öga, Jag skulle tuggat sönder hans ansikte.  Jag skulle se till att han ansikte hade sett ut som en haj har attackerat hans fula tryne !   Efter detta Skulle jag finna en typ av ro och tagit mitt straff som kommer efter, för jag hade väl förmodligen fått högre straff än han, .. han kommer alltid se mig var gång han ser sig i spegeln.. Jäääääävla ruttna typer!

Jag hatar att så många kvinnor får möta ett sånt öde, och jag Hatar tanken av att jag själv aldrig går säker, eller mina vänner... Jag hatar att jag inte alls kan riktigt göra nått åt detta.. och det värsta av allt, jag HATAR att så många släcker liv och dem är fria efter ett par år på psyket... ALLA blir automatisk pyskisk sjuka och behöver vård och omtanke så fort dem tar någon annans liv,  Ingen tvingar dem ta sitt ansvar för att ha föralltid släckt någons liv,  har du tagit liv, då ska du sitta LIVSTID, då menar jag LIVSTID fängelse  UTAN möjlighet till frigivning...  vad behöver man göra för att få detta ? folk styckar kroppar och får 8år, folk mördar en hel familj och får vård under några år...  du kan komma undan med vad faaaan som helst,  skattebrott är fan värre än mord i dagens samhälle.. Pekpinnarna upp in your ass om du försöker lura staten, men ta andras liv, jaaa, då klappar dem på din axel och frågar om du hörde några röster som talade om att du ska begå brottet... Jaaa, jag hörde röster som sa till mig att lura staten, vad sägs om det ? Ingen som använt det innan , det är bara under mord som folk hör "röster " och är psykisk sjuka.. PATETISK PATETISK PATETISK !!!!!!!!!!!!
 


2 kommentarer
www.teresia87.blogg.se

Jag kommer ihåg det fallet. Har själv grävt i det. Det är SJUKT! Det där mes pinnarna i halsen är ju väääldigt märkligt beteende och något jag förundras över. Lite annorlunda kan man säga. Det är sjukt hur låga straff det är för mord i Sverige. Håller helt med om att man ska sitta livstid och ingenting annat. Dessutom så ska fängelset INTE vara så trevligt som det är i Sverige.

Svar: jag vet, sjuuuk beteende, hoppas man får ta del av hans tankar kring det udda beteendet ... Fängelse i Sverige är Som rena semestern för dessa avskum , lever och äter och får behandling och ingenting kostar dom pengar, dem lever fritt medans andra får slita för att ha mat på bordet, deras straff är att andra skötsamma medborgare skall få betala deras levnad, straffet är att dem inte kan röra sig fritt, WOW, . vilket jääääävla skämt !!!! vi ungdomar som satt på behandlingshem har med andra ord fått samma straff som mördare , lyckat system!!!!!! Ge dom hundmat och burkmat, ingen tv, ingen internet och kontakt med omvärlden, och livstid, då ska du bannemej vara där på livstid och DÖ i fängelset ,!
Chanel

Aytan

Synd att han fick rättspsyk, borde fått vanligt fängelsestraff så han hade fått ytterligare straff av andra intagna😡😡😡 Anstalten jag jobbar på är ju sexualbrottsanstalt, 85% är dömda för sexualbrott och kan säga att straffen är vidriga, högs 4 år för grov våldtäkt, våldtäkt 2 år 6 månader, försök till våldtäkt 1 år 6 månader 😡😡😤😤

Svar: Eller huur, fängelse raka vägen !!!!!Såna får alltid extra mkt straff av intagna, inte ens i fängelset är deras handlingar omtyckt, Jaa, låter sinnes, 4år och 2år och 1 år, hade mått ILLA av dem alla även fast att man skulle ha stoneface, vi får prata mer om detta när ni kommer hit, vill höra om alla vidriga typer, trots sekretess så kan man ju prata utan att lämna ut nån! Fast en del av dem är väl redan uthängda, RÄTT ÅT DOM!
Chanel