TILLBAKA TILL LIVET-

År 2006 läste jag en bok som påverkade mig så brutalt på alla sätt , jag köpte denna boken att läsa på bussen/tåg när jag pendlade mellan Sthlm och Borås., jag köpte ofta olika böcker att läsa på bussen och en av dem böckerna jag minns så tydligt var  "Tillbaka till livet" sann berättelse om en Alison som överlevde sin egen död, Jag minns alla känslor från den här boken, jag satt på bussen och kvävdes nästan av klumpen i halsen som jag vägrade gråta ut, men jag gjorde det iaf , i tystnad, , tittandes ut med blänkande ögon när tåget rullade mot destination Sthlm...
 
Hennes story fick mig att skämmas över mina "patetiska" motgångar i livet och hälften har jag ställt till all by myself..  , Jag läste boken hela vägen till Sthlm... jag kände sån smärta för den här unga kvinnan att jag kunde inte se en man utan att känna djup förakt för dem, ,  Liksom hur kan man ha överlevt sån attack? och hur går man vidare från det ?, tanken på att hon blivit "märkt för resten av livet" träffade mig i själen så djupt. ... Jag blev så påverkad av hennes tory och under de första kommande åren kom jag ständigt att tänka på henne, hur hon lever idag, hur hon mår?
Boken hamnade nånstans bland alla flyttkartonger och jag har letat och leeeetat efter boken, minns ej namnet men visste så väl om handlingen och jag har lagt år och dar på att söka mig till hennes bok då jag inte vet var bland alla mina böcker och filmer boken gömmer sig, nånstans har jag den ju, men jag vill ha det här och NU..Och med lite  sökningar så hittade jag tllbaka till Alison igen, guuud va lycklig man blir, Att se att hon har fått tillbaka livet och att hon lever och mår så väl som bara hon kan må...Jag vill läsa boken igen , med nya ögon, men ser även att det ska finnas film och dokumentärer med henne, det står med på göra-listen nu iaf! Sedan ska jag leta rätt på boken och läsa från början, där allt började 
Storyn  om en kvinna , som överlevde mot alla ods, Som ni säkert förstår så rekommnederar jag verkligen den här boken, det har ett enkelt språk vill jag minnas... men ibland behövs det inte mer, du fångar publiken med innehållet ändå.. Jag kan garantera att när du läst klart kommer du känna alla typer av känslor som existerar, ilska, hat, föräkt, förlorad, ledsen, lycka, kärlek, hopp, och det finns ingen annan att heja på förutom den oerhört starka  kvinnan Alison! 
---------------------
TILLBAKA TILL LIVET ALISONS HISTORIA
Ett människoöde du aldrig glömmer En ung kvinna från Sydafrika blir våldtagen, oerhört svårt misshandlad och knivhuggen. Mot alla odds överlever hon. För att bearbeta det som hänt bestämmer hon sig för att offentligt berätta om de fruktansvärda övergrepp som två samvetslösa, iskalla våldsmän utsatte henne för. ?Jag kan inte dö nu. Jag måste klara att resa mig upp och hämta hjälp. Det är bara jag som kan svara på alla frågorna, tänkte jag för mig själv. Det fanns inga andra alternativ eller möjligheter. Jag var tvungen att kämpa. Jag var tvungen att överleva.! I Tillbaka till livet berättar Alison sin häpnadsväckande, gripande och otäcka historia för journalisten Marianne Thamm.
---------------
" we need ordinary people of extraordinary strength and courage to jolt us into action and offer us hope. In December 1994 Alison Botha became such an individual. She needed a hero that night, so that's what she became."
1 kommentar
Tant Bea

Shit den vill jag läsa , hittar det ingenstans ? Var kan man köpa boken ? Shit vilken stark kvinna ❤️❤️

Svar: hmmm, googla fram namnet och skriv: köp, måste väl gå, blir lite tveksam nu, men det SKA finnas.... den är skitbra, rek boken sååååå mkt !
Chanel