Sweet Ending To A New Beginning

Årets sista dag  är nu här och nedräkningen av timmarna  har verkligen börjat och ikväll öppnar "hela världen" portarna för ett nytt år, alla firar in nya året på olika sätt, vi vet att jag tillhör de som tycker att nyårsafton är helig afton och man ska gå in helhjärtad även om det handlar om att sitta hemma helt själv.. Jag har alltid firat nyår på ett minnesvärt sätt,  Älskar nyårsafton, och i år höll vi på att åka till Västerås igen för att fira där, men så under processen att hålla koll på biljetter, passande dagar och komma hem i tid till jobbet osv tappade jag hela känslan av att stressa, hela mitt år har ju gått ut på att stressa mig överallt och göra det ena och det andra, så varför inte avsluta det hektiska året med en lugn nyårsafton at home ? Jaaaaaa  ,, Utan några gäster , Jaaaaa!!!!   snabbt började jag fantisera om en lugn och fin nyår med god mat och musik och kanske tidig läggning strax efter tolvslaget.. 
 
Okej vad skall man äta, ? började automatiskt dras mer åt en mexikansk-inspirerad nyårafton, varför inte köra lite mexixo nyår? med salsa musik och olika små rätter ?  Sagt och gjort så började jag planera i mitt huvud och jag tror det blir en fin nyårsafton, annorlunda mot glam  bubbel, skaldjur  ,, tänkte ha en varmare och gladare nyår.. SÅ MEXICO NIGHT  HERE WE COME !  Hahahha,   Pratade med vänner och berättade om våra planer och maten mm och folk började nästan bjuda in sig själva och jag sa neeeeej, men lovade att om detta blir bra så skall jag se till att ordna en lite större mexikansk nyår nått år .. Lovade S.olange att hon blir första gästen på listan då hon vart riktigt sugen på våra nyår men hon ska vara med sin kille och hans kompis och det blir to much of people kände jag, hade hon varit själv så absolut men jag ville just slippa att fixa saker för flera personer, vill ha något enkelt och intimt. . Men så ringde en tjej som är en en före detta kollega till mig från Ön vi bodde förut, Jag och hon är två skilda världar , men jag har alltid tyckt liiite "synd om henne"; hon har flera bekanta men få hon umgås med och så har hon  ingen familj här, hon är från turkiet och bor där på Ön sjläv och kom nyss hem från turkiet och hon fick reda på att hon hade nån typ av cancer efter lång tid av migrän och massa andra sjukdomar.. men det var i tidigt stadie om jag förstår rätt, hon har ju opererats och är idag sjukskriven, jag minns när hon ringde mig i somras och berättade detta så fick jag lite klump i halsen, där går hon och anser att vi är "vänner" och jag träffar aldrig henne för jag tycker inte vi är lika nog och vi har inte samma stil och jag kan uppleva henne lite "mamma tråkig stil" trots att hon inte har några barn, men hon är sååå lugn och så snäll och uppkskattar allt , , Hon har velat komma till  Gbg så ska vi ut ihop men jag har aldrig känt att vi kan umgås på det sättet..  men efter hennes sjukdom kände jag att jag behöver ringa henne lite oftare och erbjuda det lilla jag kan erbuda, jag har ringt oh talat med henne vilket räcker för henne, så fort jag såg att det var hon som ringde mig  igår så ville jag direkt bjuda över henne till våra mexico nyår för hon är ju kock och älskar allt med mat så jag visste att hon skulle gilla detta,   , när jag frågade henne blev hon genast glad och ville väldigt gärna komma..  Det kändes så självklart att bjuda just henne , , ..., Men det blir ju övernattning för henne här då hon bor trots allt 2 timmar bort...Jag ser fram emot att ta emot henne som gäst och göra en bra kväll för oss tre eller fyra  Woopppiiiee! 
Lovade jag S.olange och hennes kille att möta dom på stan åtminstone och se på fyverkerierna på eftermiddagen innan vi åker tillbaka hem och fortsätter med maten och firandet .. Jag ser så fram emot det här enkla nyårskalaset..   Längtar efter maten och musiken och så ska vi spå med kort också sen på natten hahaha,  hon tror ju på sånt :O)  jag har suttit två nätter på raken och tagit hem BRA salsa musik som man kan lyssna på under hela kvällen, köpt miiiini discolampa för extra goood feeling, speciellt för min son, han ser fram emot detta,  Och på våra meny för detta året kommer det att bli olika smårätter, lite räkor i marinad med lime chili koriander mm, långkok gryta på högrev chili  , paprika pulver och stora vita och bruna bönor, basmatiris med curry och koriandersmaker.. ,  tacos med lite torkad koriander i och passerad tomat så man får andra smaker.. , hemmagjord tortillabröd som jag ska göra på majsmjöl och steka i stekpanna, guacamole, gräddfil med lite lime och korianderblad..  nachochips, strimlad kyckling med hemmagjord fajitaskrydda,,, (den ligger i mariad nu)  , banancurrysallad , grillad majskolv och lite mer.. och så ska jag göra margaritas på mangodryck, kolsyrat mangovatten, färsk mango, lime och krossat is..  tror detta kommer smaka muuuma!  efterätt blir det stekta bananer med kanel ihop med glass , sirap , färska frukter och myntablad..   jaaa, det är planerna nu aif, så får vi se hur det slutar... Oavsett hoppas jag på en bra dag och kväll och en happy face!!!  Det räcker med nyår med en liten bit oxfilébit så är man finito, vi ska äta hela natten och dansa salsa , glädjens dans hahaha, vi ska helt enkelt dansa in det nya året och dansa ut det gamla.. Och så får vi hoppas på att hela år 2018 blir som en dans på ros ahhaha !!  Så bäst att sätta igång... Hon anländer ju om några timmar till Gbg och då vill jag hinna ha gjort en del först så man slipper onödig stress... !!!  Längtar till att greja i köket och lyssnar på tex den här låten, Lambada och Lambaba med flera.  Thats What I Call Sweet Life, Sweet Ending To A New Beginning  !
2 kommentarer
www.teresia87.blogg.se

JAG vill typ bjuda in mig själv med 😂😂😂 Gott nytt år på er!!!

Emmy

OMG !!! dröm nyår ju!
du är en riktig festfixare du, jag kommer till den stora festen , skriv upp mig med ^ ^
Gott nytt år finaste ni, hoppas ni får en dunderbra kväll! Puss