Goodtime With Friends-

Vilken underbar långhelg vi hade när Th.erese var här, den uppdateringen får komma nu pga tidsbriiist  Men äntligen skall ni  få komma ikapp oss lite,, 

Th.erese kom ju i torsdags för exakt en vecka sedan och åkte måndagkvääll efter en fin helg med massa kul och mys,  sena spelkvällar med glas bubbel och mycket uppdate... fredag var jag ju barnvakt åt V.anessas grabb,  ungarna lekte i regnet hur länge som helt för att sedan ha lite mys härinne med film och mat, slutade sedan på bibblan med pyssel och högläsning av moi i en urmysig hörna under "bar himmel" med stjärnor, det var såpass mysigt att andra för oss okända barn kröp ner till oss , nyfkna på vad vi läser , , , kl 21 tog vi promenad längst avenyn och åt glass och njöt av sommarkvällen efter ett par dagar av regn..  En mysig fredagkväll,

vi åkte hem sen och åt mer av afrikanska maten jag lagade torsdagskväll när Th.erese kom och H.enrik var förbi, Efter maten  plockade vi  fram flaska bubbel och färska mangon , RIKTIGA mangon ahaha, dem där gula som doftar som heaven-mango! Vi skålade och babblade ända in i småtimmarna! 

LÖRDAG Stod det på sommarschemat : ÄVENTYRSDAG PÅ LIIIISEBERG
, WOPP WOPP, vi skulle egentligen vänta in So.fia med kidsen , de bor i Sthlm och 2 år på raken har vi setts med ungarna på LI.seberg när dem ska ner, men nu var Th.erese oxå sugen och läget var perfekt, vädret on top och humöret med den, så vi vaknade med en unge som var sååå lycklig , han berättade om ALLT HAN SKULLE ÅKA, och så lycklig han blev över att hans gudmor skulle vara med..  det blev en dag med Lilla åkbandet, vi ville köra stora åkpasset men vi vill ju åka tillsammans så vi fick nöja oss med barn-attraktioner, vilket var superkul, speciellt när man gick all in för att vara barnsliga hahaha, så med ryggsäckar på ryggen var vi redo för lek och buuuus! Fantatisk dag , började med lilleman som fick välja sin outfit, jag hade valt något helt annat men det är drömmen för han att få välja heeeelt själv, även hur han skall ha sitt hår haha, Unge! Kavajen var big måste för han!  och första stoppet var såklart där han skulle få ansiktmålning, han valde tiger!
Lånad bild nedan , Men en ordentlig bild över Liseberg behövs och min kamera har ej den förmågan!
Kaninteater
Liten paus för att mätta hungriga magar
Rond 2  Med start hos Farfars bilar 
Aldrig sett en så stoooolt kille, han har fått KÖRKORT ahhaha, Lyckligaste ungen på lyckans torg!
Kl 20:00 och  Äventyrsdagen Was Over, Bye Bye L.iseberg
Klockan 21:00 hade vi bokat bord, gissa på vilken Restaurang? hahah Jodå Indiska favoritrestaurangen, Th.erese som ääälskar indiskt blev såld på mina bilder därifrån och när jag berättade hur god mat de hade, vi skulle egentligen besöka Moon Thai som oxå har udda och annorlunda koncept men när vi skulle ringa lördagförmiddag och boka bord så var vi alla sugna på indisk afton efter Liseberg, så det fick bli tvårätters  på favo-indiska restaurangen och där tog vi var sitt glas rött och beställde in maten som vi väntade så spänt på, fyfan va hungrig man blir bara man kliver in, och car 10-15 minuters väntan känns som 50min :=)
Sedan fick vi in maten som vi alla hög i oss, Herreguuudarna vad vi åt , helt under tystnad första minutrarna ahaha, Hon Älskade stället, och maaaaten!  Vi köpte olika för att äta av varann men jag tar alltid min lammgryta som jag aldrig får nog av... ska äta den till den grad jag vet exakt hur de gör, jag lyckades rätt bra hemma sist men bättre kan jag, jag vill ha kopia ahhah, så nu vet jag en krydda där i som kan vara avgörande :)
Så inom en snar framtid ger jag mig nog på detta igen, här vill man dock äta varje dag, dem börjar känna igen oss väl och de brukar skoja med: "det var längesen" när vi kliver in ahahha, 
Efterrätten alltså , Herreguuuuud, Saffran, mangon, hallon, de smakrika glassen, krossade nötter, jag får fan inte nog, ingen av oss fick nog , efterrätten åt nog vi alla under typ tyyyystnad ahhahahahahha!
Efter en faaantastisk dag som avslutades med foood from heaven, då tog vi oss nattpromenad genom hagagatan för att lätta våra proppmätta magar, underbar sommarnatt, 
Hemma igen var kl närmare tolv på natten, grabben slocknade direkt och vi hade ej fått nog, vi korkade såklart upp flaska Cava och tog fram vit choklad och lite spel , babblade halva natten, garvade tills vi inte orkade mer, spelade spel och sedan hittade vi till frågor om sex and the city , roliga frågor och vi hade 19 rätt av 20 hahah, Catc Nördar!
SÖndag kom och vi fick skön sovmorgon sedan ville v.anessas son E.lliot leka med L.éon, jag har ju varit barnvakt så tätt inpå nu att han saknar lätt L.éon, då V var ledig sa hon att hon kunde ta ungarna så kunde jag hänga med Th.erese ett par timmar själv, vilket var guld, vi tog bussen raka vägen ner till stan  för att slå oss ner på hennes favorit café som oxå blivit mitt favoställe , där hamnade vi för att ha riktig mysig söndag eftermiddag och läsa söndags-posten och prata om allt och inget utan att bli avbrytna haha, LYX!
Vi åt gott och satt kvar där i timmar, vi kände oss som sex an the city tjejerna och deras sköna söndagshäng fast att vi är såååå långt ifrån ahahaha, Sweet !!
Vi var sist ut från caféet och vi hade vi det här laget inte fått nog, så vi hamnade på MITT favorit café & restaurang, L.é Pain såklart, Älskar verkligen inredningen, bir allit lika förälskad, denna bilden från Le pain  är ej min men visst är det en  magisk fin bild !`? I den här miljön satt vi helt kidsfria och drack mocka latte och bara njöt
vi åkte sedan och plockade upp L.éon , vi skulle ha tacosmys men man blir seg av att göra ingenting, så vi åkte och köpte med oss pizza hem ist, gikc bra mkt fortare dessutom!  
 Måndag hängde vi här hemma hela dan, var på uteplatsen och tränade L.éon att cykla utan stödljul,  åkte runt för att visa Th.erese områden, tog promenad i närområden , åt gårdagens pizza, det kändes som en söndag fast det var måndag! , hon körde sedan oss för att handla lite innan hon körde hem, jag köpte grejer så vi kunde göra lasagne, The.rese var bra avis, hennes favoriträtt är lasagne, vi drömde om lasagne och ett glas rött och någon superbra film, det skulle vi ta nästa gång,  vi vinkade henne Adiiooos ohc sedan lagade jag supergod lasagne till oss, vi åt detta på rummet och såg på film.  Sällan man kan få en bra bild på lasagne, dagen efter är då man kan ta bäst bild, men goood var den, saftig och smälte fint på tungan ! ÄLSKAR LASAGNE !
 


 
 
 


 
1 kommentar
Emmy

Vilken sommar ni har där borta, och vilken händelserik helg!
Vill SÅ gärna hälsa på er snart innan sommaren är slut, ni har typ världens bästa sommar!
härliga bilder och så kul med äventyrsdagen på Liseberg, och den restaurangen, dit vill jag NU, allt ser SÅ gott ut :)

Svar: jaa, vi har verkligen haft en fin sommar, vem är jag att klaga, vi kan satsa på nästa sommar kanske, eller hösten har mkt fint att ervjuda med ju haha! kja, den restaurangen är verkligen en big time favorit, hur god mat som helst ,
Chanel