Do You Remember The Last Dance ?

Ooooh som jag saknat den här filmen, 
Jag har den på DVD och även hämtat hem den men vet inte när jag såg på den sist, 
min favorit favooorit film som ung, jag minns fortfarande första gången vi såg den, 
min 15års fest , bjudit hem mina bästa tjejkompisar och skickat iväg Olle och A.nita från huset 
Vi var ett tjejgäng och vi lagade pizza och åt gott och lyssnade på musik och dansade, 
Och så hyrde jag denna filmen som avslut på kvällen, men av nån anledning är det den här stunden när vi tittade på filmen som jag minns så klar,, vi kunde inte sitta stilla när vi såg på den här filmen, så fort musiken var igång i filmen ville vi hänga med i dansen och vi dansade och dansade och tittade på filmen och när den var slut var kl 00:15 på natten, jag minns det så väl för Olle och A.nita skulle komma han mellan 00:30 -01:00 så den sista halvtimmen dansade vi för våra liv och det var som att vara med i filmen, och låtar som , "put your hands up,  "yo can do it" , shake ya ass" blev som beroendeframkallande drog för oss, vi spolade tillbaka och dansade som dem i filmen och som vi dansade, jag glömmer det ALDRIG,... 15år var man då, vad gör alla  det  tjejgänget idag? och skulle dem se den här filmen idag VET jag att de hade flippat, för vi ville alla skriva ner vad filmen hette och vi lovade att det var VÅRA film, Th.erese, L.éons gudmor var oxå med den kvälen så tänker att vi få ordna en throw back time kväll snart, hon är eventuell på väg till oss i helgen, så varför inte se denna filmen , göra mat som vi gjorde när vi körde förbjudna Föräldrarfria kvällar och lyssna på Lilleman ? HAHA WOW det måste vi! Om inte nu så kanske senare i höst  , vi får kanske planera en sån afton/helg hemma hos henne så vi har lite mys att se fram emot i hösmörkret, kanske när jag fyller år ? OHH, det hade ju varit det bästa, dock vet jag inte om jag kan hålla mig från att inte se filmen innan,... NU VÄLDIGT många år senare vill jag verkligen se denna  och minnas den där november-kvällen när jag var 15år och stod på soffan och shakade mest av alla för det var trots allt MIN födelsedag AHAHAH! 

Efter den här filmen var jag besatt av tjejen i filmen som ha huvudrollen, glömmer altid hennes namn, ,jag såg nästan alla hennes filmer efter denna filmen .. Älskade hennes attityd och att ingen riktit  kunde ställa sig på henne trots att hon var i ett rum av hungriga vargar,  och så SJÄLKLART var det väl den dansgalna tjejen i mig som säkert  blev sååååå såld på henne , Jag smälter redan när jag ser på trailern nu, Minns filmen som igår
Och den bästa, hennes sista audition, Jag fick bokstavligen talat gåshud back in dayz,  Dansfilmer idag är inte som dansfilmer från denna tid.. 2001 närmare bestämt ! Plz take me back to the good old days!!!
0 kommentarer