Heder -Social Status!

KATEGORI: Brott & Straff
--------
 
Sitter och söker samt läser om ett fall som jag inte ens hört talas om tidigare
men som en läsare här tipsade mig om och Sååååklart brottberoende person som jag är så faller jag dit och fastnar i att både söka info och få klarhet i hela fallet.. handlar om hedersmord på han som skall heta : Ramin Scherzaj, Hur fan har jag missat detta undrade jag först, men så kommer man på sig tragiskt nog, att antagligen för att det sker såååå fruktansvärt mkt brott.. så många som förlora sina liv att man liksom inte ens längre hänger med, visste är DET tragiskt !   är det kört för mänskligheten att dö gammal och grå this dayz eller vad är det frågan om ?
 
Jajja, ska läsa vidare på det här fallet med Ramin, Han är tydligen en kille som haft ihop det med en gift kvinna, såklart med sina religioner så var detta samma sak som att fläcka ner familjen och det ska betyda döden för nån av dem, och i det här fallet mannen som hon var otrogen med, det jag inte fåt tklarhet i än är att om hon var med på detta då hon verkar vara sur på sin "hemliga älskare" som spred bilder på dem på nätet, gjorde hon allt i sin makt för att skydda honom? framgår inte och rättegången verkar som att det pågår NU? jag måste gräva lite djupare och är det nån som har direkt länk till "hela storyn" så langa hit det... Brukar helst vilja ha typ P3 dokumentär så man kan förstå var allt började och slutae, men jag börjar förstå lite men skulle vilja veta mer!
 
Det här fallet får mig dock direkt att tänka på ett annat fall som har berört mig SÅ HÅRT
: ABBAS-MORDET !
Guuud, vad jag har varit djupt berörd av det här fallet,
Abbas träffade då en 16årig afghansk  tjej vars familj aldrig accepterade relationen, flickan var tydligen redan "bortlovad" säkert till nån jävla stor fet ölmage gubbe , sälja bort sin dotter till PEDOFILER ÄR HELT OKEJ, MEN HON FÅR FAN INTE TRÄFFA EN KILLE I SIN EGEN ÅLDER OCH FÖRÄLSKA SIG SOM VILKEN TONÅRING SOM HELST, DÅ SKA HON ELLER POJKVÄNNEN DÖ,  FÖR HON FLÄCKAR NER FAMILJENS NAMN, NU JÄVLAR SKA VI VISA DEM ATT VI GÖR ALLT FÖR ATT FÅ LITE SOCIAL STATUS,!  jaa folk dödar sina egna barn för "social status", för att  inte skämmas inför släkten , Wow,  jag skulle skämmas för mitt liv , som personlig misslyckande om min status kan rubbas såå lätt, och jag skulle behöva göra vad som helst för att återfå min sociala status , du har misslyckas total och ingen heder i världen kan rätta ditt förfall ! , ..!

Den här flickans familjen förbjöd dottern att träffa Abbas, men hon var helt förälskad och dem skulle visst leva ihop med han,, så hon rymde till slut tilll Abbas för att få  vara med han och även slippa bli bortgift, hon bodde i Högsby och Abbas i Kalmar så mkt av deras kärlek kunde man se genom brevväxlin/mail där det framgår hur mkt dem älskade varann och ville leva med varandra, under tiden hon var i Kalmar hade familjen flygit hit släkten och dem pratade ihop sig hur dem ska få tillbaka flickan och "straffa henne" och han, men till slut lurar dem hem flickan då dem hade sagt att dem ska få förlova och gifta  sig om det är vad dem båda vill,, mamman den lömska kärringen lurade hem sin dotter , att förlovningen skulle ägas rum hos dem , dem har släppt det och dem får leva tillsammans så länge dem gifter sig hade familjen lovat , Dock var det unga paret  nervösa oh dem kontaktade socialen och berätade om oron,  båda flög till Högsby och mötte socialen som ordnade lägenhet till dem att sova över i så dem slipper sova hos hennes familj men pappan i familjen tyckte att dem var så gott som familj nu och inte behöver paret någon övernattningslägenhet , utan dem har plats i hemmet, (HUR NU FAN SOCIALEN KAN GODTA DETTA NÄR DEM VET ALLVARET AV MÄN SOM KÄNNER ATT DERAS HEDER HAR FLÄCKATS NER) ja, det är den biten som stör mig otroligt mkt i  hela fallet är att socilen var med hela tiden, förstod Abbas Oro, dem  följde med det unga paret i trappen och upp i lägenheten emn dem gick aldrig in  och det sista Abbas säger till soc är " Jag hoppas jag tills imorgon" innan han går in i lägenheten med sin kärlek och såg livrädd ut, ... Socialtanten fick klump i halsen och stannade vid dörren en stund då hon tyckte det var fler män där inne , men hon SKET I DEN ORON OCH GICK,

dagen efter är ABBAS DÖD,  han har blivit så jvla torterad, kokande olja hade dem hällt över honom och han har fått ta emot så mycket knivhugg, dem delade på hans mun och hällde het olja i munnen på han, medan han levde, detta är SÅ sjukt så man får ont i magen,  Kan ni tänka er dödsångesten från den här unga killen, när han sitter där och tror att allt ska ordna sig, han ska få gifta sig med flickan och familjen vill nu bara lära känna han och börja om på rätt fot, YEA RIGHT, MAN KAN ALDRIG BÖRJA IGEN MED MÄNNISKOR UTAN SJÄL!   dem planerade allt i detalj,  Hedersmord är oftast väl planerade. Det handlar om att gemensamt återupprätta familjens heder och det är viktigt att så många som möjligt känner sig delaktiga och dem alla som var i den här lägenheten utom Abbas tjej var delaktig, hennes bröder, pappan , mamman, och släktingar.

Men alla dömdes såklart inte, tror det slutade med 4år för flickans bror som tog på sig anklagerlserna, antagligen för att han är fortfarande ung och kan komma billigt undan, detta har dem ju såklart säkert kommit fram till innan dem mördade han, VEM SKA TA PÅ SIG NÄR DET KOMMER FRAM ? JOOO VI TAR VÅRAN SON I FAMILJEN, GOD GÄRNING FÖR FAMILJEN DESSUTOM OCH DEM FÅR EXTRA POÄNG ATT LÄGGA TILL I "HEDER" LÅDAN FÖR ATT DEM HAR RIKTIGA MÄN I FAMILJEN SOM SER TILL ATT INGEN SKA FLÄCKA NER FAMILJEN OCH KOMMA UNDAN! jaaa, det är så såna parasiter resonerar...

Abbas dog för sin kärlek, Fadime likaså och så så många fler, Pela, 16åriga Beatric  som blev mördad av sin dåvarande 16årige pojkvän som var från Iran, när den iranska pojkvännens  pappa fick reda på att han hade mage att göra en svensk flicka gravid så blev han skogstokig av skammen han nu dratt över familjen  och han var tvungen att göra av med flickan, flickan lovade att göra abort men det skulle inte räcka, pojken kände att han nästan behövde "sudda bort" flickan total vilket resulterade med död, dessutom visade sig att hon inte alls var gravid, antagligen ljög hon kanske för att "behålla pojkvännen"; kanske för att testa honom som så många unga flickor gör, det slutade med död, helt jäääävla onödigt.  en flicka borta förallt och en ung pojke förstörde så mångas liv och sitt eget,  , Dem här människorna  om man nu ska kalla dem för människor, kämpar så mycket att behålla ett heder dem aldrig haft.. det är den patetiska biten, ni är banditer, inte fläckfria, banditer, parasiter, skräp, rygglösa figurer utan identitet, Ingen status, ingenting !

 Från att någon anmäler om hedershot så ska det direkt tas på största allvar, gå direkt in med alla resurser som finns, precis som dem går aggresivt in när det är misstankar om terro, det skall vara NOLL TOLERANS, i ALLA fall, som tex våld i relation, allt detta har sån tendens att eskalera så jävla fort ..från första samtalet som kommer in, till första anmälan, VARFÖR VARFÖR AGERAR MAN INTE DIREKT ? minsta hot mot regeringen och HELA Svenska befolkninen skulle spärras in för säkerhet, så jag häer såhär, Agera sååhär i ALLAS FALL, , ALLAS LIV SPELAR ROLL!, du behöver inte sätta in säpo för att ta en bandit som hotar någon för livet, men man borde ta det på större allvar och agera mkt snabbare.. !  Alla som ropar på hjälp ska kunna erbjudas ALL hjälp som finns, oavsett om det är en jävla adels man eller en arbetare eller en socfall, när någon ropar, När någon är rädd, det är då ni ska visa vad ni går för! ingen ber om din hand om dem inte behöver den !
Istället  skickar dem hem folk pga "för lite bevisning" , eller så tycker dem personen i fråga "överreagerar lite", dem , tar inte dem på allvar och  rätt som det är så har det värsta inträffat, IGEN!
 
Här Är Abbas, som inte fick leva längre, för några parasiter hade bestämt detta!
 
5 kommentarer
Lisa

Jag har totalt glömt bort om Abbas. Blev väldigt berörd av hans historia liksom alla tragiska öden.

Svt har tacksamt placerat alla artiklar som rör Ramin under kategorin "Kidnappningsmordet" så man slipper söka efter enskild artikel.
https://www.svt.se/nyheter/amne/Kidnappningsmordet

Här har du en annan hedersrelaterat fall som jag tror skulle intressera dig: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2061842/Mohammad-Shafia-murdered-daughter-honour-killing-said-hed-again.html

Svar: jaaaha, okej, skitbra, , då ska jag kolla upp kidnappningsmordet,
MEN OMG!!! måste finnas dokumentär på detta Ju, tänker på Mahammad fallet , påminner ju sjukt mkt om fallet på den pappan som dödade sina 2 flickor bak i bilen nyårsdagen i USA eftersom en av dem dejtade fel kille eller dejtade en kille överhuvudtaget. har skrivit om fallet, Sarah hette hon, måste leta på Dateline/I.D./ 48 hours of mistery" och se om det blir träff, för den måste jag nästan se innan läggning , :o!!!!
Chanel

Lisa

Jag vet vilket fall du talar om. Jag minns att du skrev om det.

Tanken om att det skulle finnas en dokumentär om Shafia-familjen har aldrig slagit mig eftersom det skedde i Kanada.
Vad jag vet, finns det ingen Kanadensisk motsvarighet till Dateline.

Men jag hittade ett reportage på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=WpiF35L9tI0

Du hittar även en massa andra dokumentärer relaterat till ämnet.

Lisa

På tal om systrarna Said, tycker det är sjukt att pappan fortfarande är på fri fot. Allmänheten har glömt bort fallet och det finns tyvärr inte mycket Polisen kan göra. Han lär aldrig gripas.
Mamman, som ignorerade dödshoten, tycker jag inte ett dugg synd om. Hade jag fått bestämma skulle jag dömt henne för medhjälp till mord även om lagen inte funkar så.

Svar: Jaa, efter jag klickade på länken och började läsa om fallet så direkt att jag behöver dokumentär på fallet, det är såna fall som träffar en direkt för det är så jäääävla overkliga fall, att ens egna pappa, verkligen dödar en för mna "fläckar familjen!", hittade då drekt den här dokumentären som jag kommer tipsa om på bloggen sen : https://www.youtube.com/watch?v=FjhLGiWILgc
vet ej om du redan sett den ? det är som 48 hours of mistery, såna stora fall brukar även hamna där när det fått så stor uppmärksamhet... ska kolla länken du skickade, ser att det är en dokuemntär också om fallet... va sjukt att han är på fri fot än??? !!! samma sak gällde Sarahs pappa, kvinnorna i dessa familjer verkar SÅ JÄÄÄÄÄÄVLA VEKA; hon borde åka dit så jävla hårt, det är ju medhjälp, "den goda människans" tystna gör mig fysisk illamående !
Chanel

Tant Bea

😨😨😨 Mordet på ABBAS 😰😰

Svar: I Knooow! !!:/ så sjuuukt tragiskt fall !
Chanel

Lisa

Kanada har visst ett Dateline; The Fifth Estate. Det är de som står för dokumentären.
Jag såg den i förslagna videor.
Läste beskrivningen under som är så välskriven. Det är just sådana frågor man ställer sig själv.
Varför ignorerar folk runt omkring varningssignalerna? Varför agerar man inte? Så mycket frågor.
Ja, mammor som har vetskap, men som inget gör bör åka dit för medhjälp. Man är lika skyldig till brott. Ska ta å titta på dokumentären senare idag!

Svar: Jaha okje, såg det att det var nått liknande, jag brukar försöka se alla intressanta dokumentärer som är car 43 min långa, dem har alltid vettigt innehåll, och då antar jag att det är andra länders tolkning av "dateline 47 hours osv. Mycket intressant och tragisk fall, blir nästan alltid lika "fascinerad" av att dem fullföljer sina planer dessa jävlar, jag tänker alltid att dem nu kommer "backa" och inte slutföra , men helt iskalla tar dem livet ur folk dem en gång påstått "älska", och inte vem som helst, utan eget kött och blod, jag kommer aldrig att förstå detta, jag "förstår INTE" andra fall heller men jag har "bättre förståelse" för någon som flippar och gör något i stundens hetta, vilket är såklart LIKA illa men får kalla kårar av dessa typer som planer i månader och veckor och inte en enda gång tänker tanken: "vad faaaan tänker jag med, det är ju min sister, min barn, min mamma eller papppa, nej, såna ska ALDRIG släppas fria! Förstår helller inte vrf man inte tar varningssignalerna på allvar ? Dessa mammor äcklar skiten ur mig ja, vet ej om du brukar se dokumentärerna som heter : Deadly Woman ellr vad det nu heter, dem kvinnorna alltså, dem planerar oftast att ta livet av sina barn och dem gör det, och på alla möjliga brutala sätt, dem fallen har jag OTROLIGT svårt att se på utan att blunda eller koka tills det brinner i mig !!! Värsta novell svar fick du här men kan aldrig skriva nog om sånt här :)
Chanel