Avslutning

På förskolan
Japp, Sista dagen på förskolan för min lilleman idag,
Han har varit  lite spänd, nervös, glad, förväntansfull,
Nästa vecka Vinkar vi av Bohuskusten
Men idag tog han farväl av kompisar och fröknar
Och det gjorde  han genom att bjuda sin avdelning på glass,
Och nått litet till fröknar att ha på avdelningen
Bjuder på en av mina absoluta favoriter när det är just avslutning,
Många tårar har trillat i flickrummet när man kramat alla vänner glad sommar och vetat att bi troligtvis aldrig ses mer igen, Så låten isig har alltid varit ångest laddat, den träffar så djupt på ett vackert sätt...
Den Blomstertid och Nu grönskar det.. Dem två alltså ahhahah! Idag när jag skulle lägga han så sjöng jag dem 2 låtarna för han, det är trots allt hans avslutningsdag har det varit, och det har gått riktigt bra ! Många fina ord och kramar och mycket glädje, med lovorden om att : " vi ses igen, ", Kom och hälsa på",, och Glaad sommar!
Han fick 2 presenter av mig för att lätta känslan, det hjälpte oerhört ;) Sen är det faktiskt hans avslutningdag!
En fröken berättade för mig att hon frågade hur det känns att flytta :
Det känns lite pirrigt men jag tror det kommer bli bra för att jag kommer att vara med min mamma

Aww, Jag skrattade lite lätt och tyckte han lät så klok och så himla mogen, för kvällen innan när han ville veta allt om flytten så berättade jag om allt och att vi är alltid välkomna att komma hit och hälsa på, avslutade sedan med att säga: "L.éon, det spelar ingen roll var i världen vi kommer att flytta eller var vi kommer att bo, där din mamma finns, där kommer du alltid att ha det bra,.."!

Han kände sig väldigt nöjd med svaret, och konstigt nog så satt det kvar där bak i huvudet.. att vid hans mammas sida så kommer allt att bli bra, jag sa även att detta kan vi se som ett spännande äventyr bara, träffa nya människor,  nya fröknar, nya kompisar, nya spännande aktiviteter, vi kan testa det så länge vi tycker det är skoj, inget binder oss till att vara där föralltid, detta märkte jag var viktigt för han att få höra, han är lite som mig, ordet permanent låter så skrämmande och du vill genast fly och allt det spännande tappar sin glans,, jag vill leka med tanke att det blir en ny spännande äventyr, det kan gå huuur som helst  , kasta oss på ett tåg mot en okänd destination och vi kan hoppa av när vi vill, eller så glömmer vi av att hoppa av för vi har det så bra.. men låt oss åka och se vart vi hamnar ! ;) Han älskar den tanken, det gör jag med..! 

Jag vet egentligen inte vad som väntar, hur allt kommer lösa sig med förskola, dela gemensamma uttrymmen , skapa en vardag med andra  men för första gången i mitt liv är jag lugn inför det okända och ser verkligen fram emot detta, speciellt när jag vet att det blir ett nytt sätt att leva på, som jag gått runt och fantiserat lite om sen i höstas, Låt oss se nu hur det kan förändra ens vardag och vilka dörrar som kan öppnas och stängas, 

Jag är  i vilket fall så himla redo att komma tillbaka till stadsbruset och nästa fortsätta där man "pausade" livet, komma tillbaka  med den totala lugnet jag bär i min själ nu för tiden.. Resan hit till den här platsen vi är på idag var viktigt, nästan ett avgörande kapitel i mitt liv..  En plats jag flydde till när stadsbruset och livet tyngde mig och  gjorde mig fysiskt  illamående, och av en ren slump hamnade vi här, en plats jag aldrig besökt tidigare, helt  själv med mitt barn hopp om att finna en slags lugn ovh stänga ute oväset och börja om, stanna här ett par år och han får ta sina första steg på en lugn plats, , vi kom till lugnet, ett paradis, en stillsam plats där jag kan få andas ut i fred , en plats där hjärna få vila, arbeta, gräva djupare, , skala av, släppa, men framförallt, bygga mig själv  med en ny  typ av material och metod, Jag trodde jag var oslagbar innan, nu är jag,  mentalt , på en plats som få vågar drömma om , Its a verryyyy goood place In life-
Därför oxå är jag redo att hoppa, orädd  att falla , redo att försöka igen efter varje fall, och vinsten i sig är för mig dem gångerna jag vaknar och är obeskrivlig lycklig, utan större anledning, .  Även om  livet kommer ge mig käftsmäll då och då ,  ingen kommer undan , att man time 2 time  kommer få en fet  lavett av livet, var glad om det bara är en lavett och inte skott i hjärtat !

Jag är redo att ta one more shot of life Så Lets Do It !
 
 
 
3 kommentarer
Aytan

Men gud va otroligt fint inlägg, blev alldeles varm om hjärtat. Du förklarade på ett sånt fint sätt till Leon, han har verkligen världens bästa mamma <3 Det kommer gå jätte bra för er, lite jobbigt med omställningen i början men sen kommer det flyta på :) Han är ju bara för gullig Leon, världens gulligaste och charmigaste <3 Lycka till med flytten. Vi får ta och höras på telefon någon dag :)

Tant Bea

Jag vet inte hur du gör men allt du skriver är alltid så jävla bra! Man blir rörd även fast att det handlar om en tröja ^^ Loen har en mycket klok mamma som kommer lära honom det viktigaste i livet ! Jag hoppas flytten kommer gå bra och spännande med det nya boendet, du måste berätta allt sen när ni flyttat!
Är det delat boende i lägenhet ? villa? hus ? var i Göteborg? du får färska upp minnen för oss lite , BILDER sen! hur många är det som kommer bo tillsammans ? så jävla coolt att du kom på idén och bara gör det, grym är du!

Emmy

Ååhh så fiiiin han är och lika klok som sin mamma 😍😍😍
Vilken dag nästa vecka ?
Jag är i Göteborg på onsdag , har ni hunnit flytta kanske vi hinner med en snabb fika ? Längesen vi sågs!!