Weekendlife-

 
 
God Kväll !
 
Igår fredag, L.éon fick följa med till mitt jobb och spendera dagen där , Han trivs som fisken i vattnet  att få hänga med mig dagen lång , samt skaffa sig nya kompisar ! 
 
Vi hade Barnkubb turnering och Kingturnering, Det var soligt och härligt och vi hade bara 15elever och vi var car 11 personal hahaha, Det var ju studiedag så bara fritids öppet så ist för flera hundra elver så var det totalt 15 elever !   Vi passade på att baka 3 soters bakelse med eleverna, eller några pedagoger gjorde detta och vi anra njöt av utevistelse hela dagen, det var inte mkt till jobb, Äta, hänga, babbla  och spela kubb ! 
Ibland behöver man de dagarna på en trött arbetsplats som denna ! :D 
 
Jag tog ut en timmes komp också så 15:30 tackade vi för oss och åkte hem och jag försökte studera lite men lite svårt när alla böcker inte har kommit än, så det blev vila en stund och sen En behövlig taconight ! 
 
-------------
 
Lördagafton Nu  och  Dagen har vi spenderat med att njuta av regn , blixt och dunder som var under hela eftermiddagen.. Huur underbart härligt är det inte när det regnar pår riktigt ? 
Jag öppnade upp dörrarna, fönster och hela kroppen bara bubblade av glädje,  det var regn som snabbt gick över i hagelstorm... Det var kaos, härligt kaaaaooos!!!
Inomhus sysslade vi med matlagning och skpande.. L.éon målade med vattenfärger och glitterfärg och så harmony-Musik i bakgrunden..! Underbar dag!
Jag lagade Vinbladsdolmar..
 
Jag minns inte när jag gjorde detta senast, , tror det var i April förra året faktiskt , Gusch va jag har saknat detta, Reesultatet  blev heeelt fantastiskt gott, vi ska äta det imorgon men hindrae inte oss från att äta några rullar idag!!! Yuumiiie !  Syrligt med lite lätt styrka, SÅ gott ! 
Vi ska bjuda H.nerik på detta imorgon eftersom han har fyllt år och vi ska fira han lite lätt bara, så varför inte bjuda på dolmarbuffé !!!
 
 
Ikväll Ska jag ägna mig åt Lite Kanal I.D Dokumentärer ! 
Jag vill se nån film men finns flera dokumentärer jag vill bocka av ! 
Och ska även kolla ikapp några utav mina realityserier som jag följer ibland ! 
Ikväll ska jag med andra ord bara slappa i min fåtölj med min gosigaste filmt ! 
 
 
0 kommentarer