Lilleman I Köket

 

L.éon klagar på min mat och vill oftast bara äta halvfabrikat ist för riktigt hemlagat mat , missförstå mig rätt, Jag älskar halvfabrikat, speciellt mina favo köttbullar,  men jag  uppskattar ju samtidigt  riktigt hemlagat mat, allt från  nått så enkelt som pasta med skinksås  , köttfärssås, kycklinggryta,  chili cane Corne m.m. , fiskgryta, fisk i ugnen m.m. men han äter inte mkt av det utan kan trycka i sig hur mkt pytt i panna som helst, köttbullar,  korv med bröd osv. Det är då han verkligen äter..  Han gnäller när jag ställt mig och lagat mat, eller så petar han i magen och säger sig vara mätt... 

Han är för bortskämd tyckte jag och blev lite mätt på bortskämd fasonen,  tyckte han kunde  laga egen  mat så han kan förstå tiden och hjärta vi föräldrar lägger i våra matlagning varje dag till dem  ..

Så Idag fick Han göra maten  helt själv och såhär såg det ut 🙈😹😹 Låt säga att detta hjälpte snabbt .. Han är plötsligt VÄLDIGT tacksam över mammas mat som inte smakar bara bränt 😹😹😭😭🙈🙈

Vissa får lära sig den hårda vägen 🙈🙈 Han borde veta bättre, att man  klagar inte på mammas mat 😹😹🙈🙈

Början var en kul game,  Roligt att få stå i köket och ta fram allt själv och börja "laga" helfabrikat mat !

 Sedan var det inte samma glada min, kul att laga mat men vill gärna ha mammas mat hädanefter 😅😅🥰 men ska tillägga att han var så nöjd med sig själv och sa att det ändå var bra gjort av han för att vara första gången ahahhaha självförtroendet är  det inget fel på iaf! 🙈
 
3 kommentarer
Bea

HAHAHAHA alltså du är fan bäst !!!
Alla borde skicka sina bortskämda ungar till dig, alltså hans falukorv 😂😂😂 finaste Leon😍😍

Svar: Hahahah jamen ibland får man sätta ner foten, vi har för bortskämda ungar i Sverige och felet ligger hos oss föräldrar tyvärr, dalta med ungarna på alla sätt så L fick lära sig den hårda vägen stackarn Ahhaha men han tyckr4 det är kul dock vill han ha min mat nu:)
Chanel

Emma

🤣🤣🤣🤣 Bästa jag har sett!
Bra gjort! Önskar jag fick byta plats med Leom och får äta din mat varje dag, dör för din mat gumman 💖💖💖

Svar: Ja alla sätt är ju bra utom de dåliga:))Funkade väldigt bra och väckte matintresset hos han plötsligt:") haha du får bli min middagsgäst ist;)
Chanel

www.teresiajane.blogg.se

😂😂😂 Helt rätt 😂😂😂

Svar: Ellr hur :D :D
Chanel