Ett Väsen-

Tarokort-
Drog lite kort häromkvällen, 

Tror ni på sånt här ? 
Jag har ju min grund-tro,
Detta gör mig dock alltid nyfiken, skulle aldrig landa i att jag tror på det, men gud va jag tycker det är extremt underhållande tidsfördrift , och det kan väcka frågor hos en själv och det landar i lite reflektion, vilket jag alltid uppskattar ! 
Mina Kort: 
 
The World - 
Det är det sista kortet i tarotlekens Major Arcana. Det står för fulländning, för det oförstörbara och eviga. När det beskriver en person så är det någon som är i perfekt balans, någon som besitter självinsikt och har hittat sin plats i Universum. När Världen dyker upp i ett lägg så är det ett tydligt tecken på ett lyckligt slut och på att problem och konflikter går över. Världen påminner oss om att det finns saker som alltid består, och att kärlek och sanning varar för evigt medan däremot hat och lögner inte gör det. Ibland dyker det upp för att varna oss för att fastna i negativa känslor och negativa förväntningar.
Negativa känslor går över, fokus hamnar på något nytt och spännande istället.
 

Dina Styrkor: Charm, tur och förmågan att göra ett gott intryck.

 

Svårigheter: Något kostar dig massor av energi.

 

Nyckelord: Livsglädje, chansningar, impulsivitet.

 

Negativa Krafter : 
En person du har , eller haft en relation med:

 Kortet representerar klart en manlig individ. Han är passionerad och sympatisk. Han har en stark moralisk kraft, har gott omdöme,.  korten runt om denna person är negativa, detta representerar egocentrisk, arrogant, arg och kanske en våldsam person utan en medveten avsikt att skada.  En person med oförmåga att uppleva positiva känslor som glädje , tillfredställelse eller kärlek för andra utan  prestationsångest.
------------------
Hmm.. Intressanta kort denna gången tycker jag! ... 
Brukar ni spå er som underhållning ? Eller har ni spått er på riktigt någon gång ? stämmer det med din verklighet som du upplever just nu? 
 
1 kommentar
Teresiajane.blogg se

Har aldrig gjort det men du kan gärna testa på mig nästa gång vi ses 😃

Svar: I Will 🤓
egosworld.blogg.se