Livets Upphörande-

Ibland blir man spontant nyfiken på helt randomgrejer.. och så söker man och läser och läser, och vipps har man fått ny "Internet-Kunskap"! , Detta tyckte jag var iaf väldigt intressant, Tex hur lång tid det tar för kroppen att verkligen "dö", Hur länge känner en person smärta innan medvetandet helt försvinner ? Tänk alla som blir utsatt för brutalt våld, hur länge "vet de om att det pågår och hur länge har de sin "dödsångest innan medvetandet tynar bort helt ? och inte bara mevetandet, utan även fysiska kroppen, hur länge är organen i kroppen "fungerande innan allt stängs av ?  
 
 
Jaa, Låt oss följa lite "fakta här nedan: 

Det tar tid att dö.

Faktum är att det tar flera dagar för kroppens levande organismer att erkänna att det verkligen är över.

Exempelvis tar det...

 

0–5 minuter efter döden: Hjärtat stannar

När hjärtslagen och andetagen upphör är patienten per definition kliniskt död eller hjärtdöd. Men cellerna i hjärnan och resten av kroppen, inklusive själva hjärtat, dör inte i samma ögonblick som blodets försörjning av syre och glukos upphör. Därför kan den hjärtdöda återupplivas om hjärtat sätts i gång snabbt igen

 

Den döde fortsätter tänka

Tankar flyger fortfarande genom medvetandet hos den döde.t. I 30 sekunder fortsätter hjärnvågorna att fluktuera på samma sätt som normalt – till och med med ökad aktivitet. Det kan vara en orsak till varför cirka 20 procent av de som återupplivas efter en hjärtattack kan berätta om drömlika syne!    

- Min tanke kring detta, kan ni då tänka er personer som torteras till döds, förstår ni den inre paniken man måste uppleva både före OCH efter döden!?

 
  • Det tar 30 minuter

    ... för hjärnan att stänga ned. Till en början går den in i stand by-läge för att spara energi i hopp om att blodtillförseln ska öppnas igen.

  • Det tar 48 timmar

    ... för kroppens celler att dö. Under dagarna efter det sista hjärtslaget aktiveras tusentals försvarsgener för att skydda cellernas dyrbara membran och proteiner.

  • Det tar En till två månader

    ... för armar och ben att hitta sin slutliga vila. De rör sig eftersom kroppens senor drar ihop sig under den ökande uttorkningen.

    -Såå, Har ni något intressant fakta om kroppen och medvetandets tillstånd strax efter döden får ni gärna dela med er..Jag är nyfiken och intresserad...!

     
2 kommentarer
Teresiajane.blogg.se

Kolla kontot liket_efter_doden på instagram 😊

Svar: Tack, I Will:)))
egosworld.blogg.se

Lisa

Jag kollade på ett avsnitt av Svenska Fall häromdagen och det handlade om en fyrabarnsmamma som blev skjuten i huvudet med sin bebis i famnen av en okänd gärningsman. Den 12-åriga dottern som larmar polisen berättar att hennes mamma rör på sig men inte ger ifrån sig ljud (om jag minns rätt). Vilket fick mig att undra om hon var medveten om sitt öde eller om hon redan var död. Jag hoppas att hon inte led och hade önskat att hon överlevt men med tre skott i huvudet så var det högst osannolikt.

Avsnittet (säsong 4, avsnitt 3) i fråga finns att se på Viaplay. Rekommenderar starkt programmet!

Svar: men FYFAN VA hemskt !!!!😲😲😨😨Mår bara dåligt av bilderna jag får i huvudet när jag läser detta men MÅSTE in och se avsnittet genast !!!!!!! Sitter och sträckglor på sjuka fall den här veckan så detta ska ses nu direkt trots att det är mitt i natten. ! Tack är tipset, jag hoppas INNERLIGT att hon inte var vid medvetande, för den dödsångesten önska r man inte ens sin värsta fiende 😪😪😔 Faaan vilka människoöden det finns !!! Och den lilla 12 åringen, hennes liv blir ALDRIG som det var tänkt för henne !!! Ska se det nu direkt!!!
egosworld.blogg.se