The Free Soul Is Rare -You Know It When You See It

Såå Mysigt tågresa i lördags, harm harm harm, tyst på tåget, bara mig själv som sällskap och Sveriges landskap som att beskåda och självklart min musik som passade så rätt till tågresan! 
 
Ohh Kan jag ens med ord beskriva denna oslagbara dygnet ute på landet hemma hos Therese och hennes sambo Simon? Herreguud, Ibland är det SÅ skönt att veta exakt vad man behöver, och i det här fallet var det verkligen en oktoberdag och kväll med Therese Min egen rocksister,  Vi möttes halv 12 och direkt strosade vi till de olika antikbutikerna, sååå många fina saker och man hade lite små ångest av att inte få köpa med sig typ allt, jag fick med mig en mindre guldram för priset av 200:- och en gammeldags guld ljusstake, inte så stor men den var fin, den gick på 350:- , det mesta var ju rätt dyrt och det var bara att köpa med ögonen hahah
Sjjälvklart skulle jag hitta denna, bli helt förälskad, går fram och frågar vad det är för pris på denna, jaa, Gissa vad dom säger ???   Jag sa att jag kommer tillbaka när jag sålt mitt barn och min själ och samlat ihop slantarna för 1st ljusstake, butiksägaren försökte rättfärdiga priset genom att berätta om ljusstakarna, gamla från tidigt 19 hundra talet eller ännu tidigare ,minns ej, den är gammal franskt sak som är signerad och det finns bara det här paret  och allt vad han sa, så det är tydligen ett väldigt bra pris för något så speciell?!hahha vi fick oss ett gott skrattt iaf..  Det var en trevlig antikrunda jag och Therese hade, så många fina och roliga saker vi sprang på, vi flummade, skrattade och spelade teater genom dom olika retro-butikerna ! 
 
Jättte-Bibel!
 
 
 Efter En fantastisk trevlig antikrunda hamnade vi på denna trevliga lunchrestaurang som var i en gammal omgjord lada med fantastisk stora fönster överallt , där blåser dom glas som man kan se på mm, gos mat med 3 olika alternativ samt salladsbord och hembakat bröd, I lunchen ingår alla tre rätter och all sallad samt efterrätt.. Jag avnjöt ett glas bubbel men Therese fick fint vänta då å hon körde!
 Sedan Åkte Vi ut till nomansland där jag bodde hos Olle under tidig tonår,  jag var 15 år och vi hamnade ute i skogen,  kultur jävla krock milt sagt, men här var mitt hem en kort period men detta var ändå mitt hem som jag så ofta kom tillbaka till och hälsade på när jag bodde runt halva Sverige , jag hade min lille stuga där allt hände hahaha det var underlig känsla att komma dit nästan 15år senare om inte mer !!  Så många gånger man försökte rymma därifrån men kom sällan långt hahaha och Therese var våra närmaste granne och tillsammans minns vi somrarna , när hon tog moppe å kom till mig för jag vägrade gå den vägen själv , våra sommardagar när vi hade picknick,  när vi hade våra filmkvällar och när vi lurade dit killar mitt i natten för att rymma ut mitt i natten, killarna kom , dom flesta kände vi inte, vi ville bort å vi gjorde vad som krävdes , idag tittar vi på varann å undrar hur FAN vi ens överlevde den tiden???!!! Vi liksom rymde när föräldrarna sov , vi ringde dit okända killar å lurade även killarna så fort vi fått våra vilja igenom! Det är ett under att inget hände just då!!!!!
 
Denna plasen Har Så mkt historia , Hela huset byggde Olle själv och oavsett var i Sverige jag bodde så var det ändå här jag kom för att landa även  fast att jag hatade avskildheten , vi kunde inte ens åka vanlig skolbuss så vi hade taxi som körde oss 2 gånger per dag varje dag och vi HATADE att åka taxi, önskar vi visste bättre hahaha, men vi ville åka skolbuss som alla andra, då fikc man hänga med kompisar och göra bus, taxi var så boring tyckte vi, jag kunde verkligen  inte bo här men det var en underbar plats att komma till när mitt liv skakade och jag flyttade från Uppsala till Sthlm till Trollhättan till Dalarna, här fanns Olle som fanns för mig i tid och otid 

Här kommer jag nu och det ser lite stökigare ut å sådär nedgången ,  och stängsel!!?? Kändes nu som ett fängelse , Olle hade blivit djupt ledsen om han såg vad det blev av denna harmoniska platsen , men huset och de små stugorna  hade ingen rört,  dem är sig lika! När vi bodde här hade Olle 6 Hästar och några fler djur, jag minns dom inte och hade som regel att jag aldrig behöver se deras existens hahaha jag var SÅ anti djur då, men då å då vågade jag sätta mig på hästens rygg å Olle styrde, eller så var det häst och vagn,  riktigt mysigt men annars såg jag aldrig av alla dem djuren han levde för !  Den här platsen var våra första riktiga hem efter vi blev omedelbart omhändertagna från Min morbror som vi flydde ifrån, när jag ser denna platsen så var det vändpunkten i våra liv, vändpunkten när jag förstod att jag "överlevde", att jag kom ut levande, vi var små rädda tjejer när vi kom hit första gången, vi hade precis lämnat en våldsam man som vi visste skulle ta dö på oss om han fick reda på var vi bodde och kom åt oss, också därför man flyttade oss så långt ut som möjligt.. 
Här är min lilla charmiga stuga hahaha åååhh blev nästan tårögd av glädje å gamla minnen när jag och Therese såg min stuga, det var verkligen våra lilla stuga, hon var där lika mkt som jag typ, fick flytta in i stugan när jag blev 15år och bodde där och halva skolan avundade när dom hörde att jag hade egen stuga , alla  ville komma å hälsa på hshahah,  dom hade flickrum och jag hade helt enkelt flickstuga  :)
 Efter den här häftiga minnesresan vände vi och stannade till hemma hos Therese föräldrar som blev så glada att se oss ihop,  hemma hos dom var jag ofta,  det här huset var lika mkt mitt hem även de perioden dom var så trötta på hur mkt jag påverkade Therese på ett negativt sätt, dom hade ingenting att säga till om för Therese utan dit kom jag, så knappt Hej utan tog för givet att vara där hahaha nu är dom så glada att se mig kramar hårt om mig och det är som att komma hem till familjen, dom själva ser mig å Therese som systrar och dom undrar varför jag inte har hälsat på dom på länge, vi satt och pratade minnen och att vi varit i gamla huset , vi skrattade sååå mkt åt gamla minnen och historier så som vi alla minns det , vi åt äppelpaj och drack kaffe och efter ett par timmar tackade vi för oss då vi skulle köpa färsk kött hos bonden och handla mat till kvällen  samt att vi såklart skulle åka förbi våran gamla högstadieskola:)
 Vi åkte sedan och handlade kött hos bonden och handlade inför kvällen 
Sedan av å svängde vi in till gamla skola 
Herreguuuud min gamla högstadieskola,  åtminstone ett av dom, den mest intensiva tiden  av livet var ändå här, rebellen föddes här och det är härifrån jag fick min dom om behandlingshem när man inte längre kunde ge mig rätt resurs , jag gick 7an här sedan flyttade jag men kom tillbaka och gick sista halva av 9an här. Sååå många slagsmål som ägt rum här, så mkt ångest, så stor längta bort, så  sjuuukt mkt HAT som föddes här, Så anti världen jag var under denna perioden, jagkvävdes av mitt eget hat, men samtidigt så hade jag fantastisk tid här, kändes som jag ägde hela skolan, tog mig rätten att göra vad jag ville och kände för, skolan var mitt hem för här styrde jag och ställde även över lärarna så jag såg ofta fram emot att komma till skolan men vägrade gå på lektionerna, till sist var uppehållsrummet MITT hem, vissa datorer var det INGEN som rörde för alla visste att det var Ch.antals data hahah, och kom jag dit när nån hade den så flyttade dom på sig, det var få gånger jag behövde säga till, uppehållsrummet hände allt,  här i 7an fick jag min förstapojkvän, vi pratade om han igår, David, inåtvänt lugn och charmig kille, orkar att jag tidigt drogs till djupa personer hahaa, våra första dejt var bio med Parl Harber tror jag eller en komedifilm, såg 2 filmer på bio med han och minns ej vilken som var första filmen, det var SÅ cute, men det var han jag dumpade för att bli tillsammans med killen som Th.erese var kär i, jag ville bli tillsammans med Han Robin för jag och Therese hade hatrelation den här perioden av livet och jag ägnade mitt liv åt att krossa hennes värld, så jag dumpade han jag "tyckkte så mkt om" och jag svarade JA till Robin som hade skrivit stort på mitt skåp att han var kär i mig, hela skolan såg våra liv som realityserie som alla följde, Robin var väldigt populär i skolan så alla visste om relationen och THerese mådde skit, men jag dumpade ändå Robin efter 1 vecka för han var hemsk på att kyssas och så insåg ajg att det var David jag ville ha, jag trodde jag kunde gå tillbaka till David som förstod av HELA skolan att hans tjej dumpade han för att bli ihop med Robin ahahha, jag sa att jag ville ha tillbaka han och det gick ju sådär hahahaha, han frågade hur jag tänkte, jaaa bra fråga , jag kände mig lite olycklig kär i ett par veckor ändå,, det är rätt länge för att vara i 7an ahahha, jag lyssnade på lugna favoriter och tänkte på våra tid tillsammans HAHHAHAHAHHA! såååå cute när alla dessa oskyldiga minnen kommer upp till ytan!
 Efter Alla ärenden Åkte vi äntligen hem till Therese och Simon,  var så längesedan vi sågs jag och Simon, , så det var riktigt kul och vi 3 var en perfekt duo denna kvällen å natten , dem håller ju på att renovera huset och där uppe var klar och hon såg fram emot att visa mig, därnere ska dom börja renovera efter jul, Byta ut allt, kök väggar inredning allt , och jag älskar verkligen Therese stil, den är varm lite botanisk och lite spa vibe,  Old style och möbler med historia eller nya möbler som påminner om gammal stil är hennes grej and i love ut, det är inte bara clean clean utan varm och inbjudande,  
Inte alls många roliga bilder på hennes boende men men fint var det iaf ..  den här hörnan var min favorit,  här sätt vi halva natten
Älskar deras mysiga badrum med fina växer och härliga spadofter 
Vi öppnade bubbel rätt omgående och förberedde maten för att gå upp alla tre och sitta bara och snacka livet , vi kom in på så intressanta samtalsämnen att vi var tvungna att avbryta för att fortsätta i köket men vi hann skåla för dom då dem firade 7år tillsammans som par , det var när Jag var gravid som dem träffades och hon var SÅÅ förälskad , hade nog aldrig riktigt sett Therese förälskad på riktigt så det var sååå mäktigt och jag har hejat på dem sen dess, dessutom när det är så att när vi gick på högstadie så gick han i Therese palarellklass och var tydligen fruktansvärt hemligt förälskad i Therese, detta visste absolut inte Therese, knappt om hans existens då han är mer den inåtvänd typen och säger själv att han skulle aldrig försöka då berätta för Therese, hans favoritämne var biologi eftersom han Hade det ihop med Therese och sätt alltid bakom henne HAHAHAAH! SÅÅÅ cute.. Det är så romantiskt när han berättar det , han är egentligen fåordig man men vi fick igång han och han öppnade sig fint, vilken underbar kväll och timme vi delade  med en stund med djupgående prat om livet, drömmar och alllt däremellan!  
 
Vi gick sedan ner och fortsatte med maten ,Vi 3 hjälpte till och gjorde plankstek, jag tog hand om köttet som blev såååå mör och god, Therese stod för potatisen så att den blir sådär perfekt.. Och Simon stekte allt annat och var extra hand för oss i köket, vi gjorde även efterätten som vi gjorde på Nyår för ett par år sen, sååå min favorit! Synd bilderna blev hur kassa som helst, speciellt på planksteken, men det vart SÅ lyckad och jag ser fram emot att göra hundratals plankstek i framtiden!!!!!  Vi öppnade mer skumpa och skålade för gud vet vad hahaha!
Sedan dukade vi fint och avnjöt en mkt lyckad planka... 
 
Två timmar efter middag avnjöt vi denna fantastisk goda och fina efterrätt , kall , sött och syrligt , blir inte bättre än såhär:)
Lite filmklipp på Maten ist då det blev sååå fruktansvärt tråkiga bilder i mörkret :)
 
Vi var uppe ända in i sista småtimmarna,  Simon lämnade oss vid 01:00 och vi var uppe till 02:30 Hahaha helt sjukt mysigt ! Svensk Jazzmusik , bubbel och gott natt-talk och väldigt mkt skratt, vi kom fram till så mkt, det viktigaste och det bästa är att veta hur jävla lycklig vi 3 som sitter nu under samma tak är.. vi hade så djupgående prat och filosoferade kring våra livet och kom till så många kloka ord och insikter.. När 3 rätt olika men vldigt djupa personer dyker in i livets viktigaste frågor, då försvinner tiden och  man kämpar emot tröttheten mm..
 
Jaa, det var en sån där kväll, vi sitter där med bubbel, rödvin och en annan med whiskey, Vi lyssnar på jazz och livsfilosoferar, Livet kan vara en enda lång sträcka , Eller Sagoslott med bergochdalbana med motvind och Lyckohjul, Kaos av alla slag , och rätt som det är stannar vi upp så som nu, mitt upp i livet  och inser att här sitter vi nu efter oehört många turer, Vi är en av dem som äntligen har landat, i Harmoni , livsglädje & Lyckorus, vilken berusande känsla...  Vi skålar för nästa skedet av livet och för första gången är vi alla rädda för att dö, Livets bästa drog är lycka och Få personer har råd med den, Har DU råd Och Har Du Mod Att Tillåta dig själv känna lycka? Jaa det är livets stora fråga om du frågar mig!  Vi tog ett sista glas strax innan 03:00 och kröp ner och somnade så gott ! 
 
 
2 kommentarer
Angelica Wåhlin

Antik inredning är ju verkligen så himla fint!

V

Fyfan vilken dunder mysig helg med sin bästis , jättefina bilder, och maten, vilken proffskockoar ni är , snälla kan inte vi ha en sån helg!!!??😀😀