Amarone-

Amarone appassimento viner är bland de bästa jag vet ! 
Där torkar man druvan en längre tid och det säger sig själv vilka viner man får ut av torkade druvor!
riktigt smakrika viner som råkar vara mina absoluta favoritviner när det kommer till röda viner ! 
Tittar på den här klippen och blir förälskad i typ allllllttt! 
Vin-life is like a Art-life, Allt är så genomträngande vackert, allt från miljön till musiken till dofterna till maten som tillagas som skall passa ihop med vinet.. Pastarätter med italienska röda viner är verkligen en kärlek för sig!
 
Där har ni lite tips inför helgen, tillaga riktig god  färskpasta eller till å med hemlagat italiensk pastarätt från grunden och avnjut ihop  med riktigt bra Amaronevin och sätt på skön italiensk musik i bakkrunden, som att ta med sig restaurangen hem !  Längtar till nästa gång jag ska ha middag hemma, måste bli nått med pasta och såklart Min favorit Amaronevin och det är Ca'marrone appassimento , Favoritrödvinet, finns många fler goda och fina, men denna blir jag förälskad i på allla tänkbara sätt, helheten av den är SÅ Meee mee meee!! Från flaskan till etiketten till doften och sååååklart smaken !!! Love it! Här ser vi car 5mins kortfilm om Amaronevin, Jag smälter :D
0 kommentarer