Behind The Music-

Man ser den här Kvinnan, Sinead Oconnor i Dr Phil Och man undrar,
Vad har livet gjort med den här kvinnan? Hur har hon hamnat där hon hamnat ?
Först var jag bara total chockad att det var samma person, 
Såhär minns JAG henne , från Låten NOTHING COMPARE TO YOU
Jag brukade kalla det för "Låten På Båten", Det var min och Mr Big X Låt, de spelade det live för oss när vi satt på skärgårdskryssningen med skaldjur och skumpa och det hade alltid varit min favoritlåt men den kvällen så blev det verkligen våran låt när de stod och spelade det live på öppet hav en julimånad för x antal år sedan!
Det är såhär jag minns denna kvinnan, den här låten och det här ansiktet och ögon som tåras lite lätt!
Den här kvinnan ser jag nu flera flera år senare och kunde knappt se att det var samma kvinna
 
Jag alltid undrat varför hon inte är fortfarane lika känd som "Madonna" Celin Dion mm,
Här ser man svaret, livet har fortsatt vara hårt mot henne  efter hennes  "storhetstid"
Hur kan det ha slutat såhär illa  med 8 st självmordförsök på 1 år ?
The Fall Down, var slutade hon kämpa och började ge upp? 
Jag tror inte hon gav upp men hennes problem var större än henne, precis som med alla som tror att enda utvägen  till frid är dessvärre  genom "självmord/försvinna !
 
Här ser vi bara trailer, när hon intervjuas av Dr Phil , Här ser ni kort klipp om en kvinna som inte vet hur hon ska ta sig tillbaka till livet.. När hon börjar sjunga, då tappar jag det nästan.. Hon sjunger den låten som har varit ett med mig många ensamma timmar sent om nätterna, låten som jag alltid kommer relatera till min första Kärlek, Big J, hela den  kärleksresan..
Den här Låten sjunger hon dock om sin mamma, som har skadat henne under hela hennes barndom.. När hon sjunger  de orden nu framför Dr phil så kan jag inte längre behärska mig, tårar rinner ner för min kind och jag kan med hela min själ känna hennes smärta, : 

"All the flowers that you planted mama In the back yard
All died when you went away
I know that living with you baby was sometimes hard
But I'm willing to give it another try
'Cause nothing compares"
Det känns som att de få orden döljer ALL hennes smärta som hon någonsiin fått möta under hennes svåraste tider !
Dr.Phil möter hennes förtvivla på bästa sättet, han säger  : FÖRLÅT MIG FÖR ATT JAG INTE HITTADE DIG TIDIGARE!  Den responsen är säkert precis det hennes inre sårat barn längtat efter att få höra.. Du är inte längre ensam , för¨låt , att det tog tid men jag är här nu.... varje vilset barn vill bli hittad och hon är fortfarande ett barn som hon inte har kommit över...! Allla behöver överleva sitt inre barn för att ta sig ut levande på andra sidan!
det är en jävla resa dit, men de små stegen kan ta oss hela vägen, sakta men säkert ,
kommer vi hitta oss själva, ståendes där, utan hjärta som längre hugger, utan ögon som tåras, utan minnen från det förflutna som krossar alla drömmar om morgondagen..Allt tar sin tid men sant är, Allt har sin tid , You will get there, me tooo!  
Innan vissa når den platsen så raserar hela deras värld, man känner knappt igen dom, hur hamnade hon där hon är nu blev min fråga...Hur kunde denna tuffa tjejen bara ge upp ? om sig själv och sina barn?!
 
Den frågan ledde mig till dokumentären om henne, jag ville veta hur hon hamnade där hon hamnade och den här dokumentären är gjort på ett brutalt ärligt sätt och rekommenderar starkt..
Herregud vilken styrka det var i den här kvinnan, När hon står upp medan "hela världen" ville köra över henne med traktorn, bokstavligen talat..  Det är Så Djupt sorgligt att se hur den mentala ohälsan kan äta upp vem som helst..
Det viktigaste vi borde lära oss i skola är sjukdomen psykisk Ohälsa... 
Våra historia kan skapa en sån ohälsa inom oss att vi aldrig kommer ut levande även fast att vi har fysiskt sätt räddat oss själva ur en farlig situation... Vi är inte räddade först våra mentala oxå är räddade--
Jag ser den här dokumentären om en oerhört Unik och vacker ung kvinna som lever med med sin demon men vägrar följa någon och gör allt hon tror att hon kan, för att nå ut.. Hon har historia att berätta och hon kräver att få berätta det..  , Vill inte berätta om dokumentären utran ni som vill se får se den men måste säga att  håret nästa reste sig, , 1, när hon förklarar "krig" mot Påven för hon ställer sig på scen och river påvens bild i 2 delar under tiden hon sjunger om utnjyttjandet av barn, 
Ingen förväntade sig detta, det blev helt jävla tyst, det var starten på kriget, här ser ni en halv minut på den där lilla stunden av hennes liv, som förändrade hennes liv.. Jag personligen har missat den, hört om den men inte sett det och nu såg jag det från hennes dokumentär och jag säger bara VÅGAT, Mycket Vågat!
Här nedan ser vi en Hårresande Moment i Dokumentären, När hela världen skriker åt dig, vissa hejar och de flesta BUAR på dig på Scen och du står upp och bestämmer dig för att skrika högre än ALLA de tillsammans, 
Hur Många artister skulle våga det ? de flesta skulle tänka på riskerna , men Inte den här modiga una tjejen Sinead... Hon skriker så mycket åt döva öron att hon höll på att spy i famnen på den första som tar emot henne efter hennes fight från scen mot publiken.. Jag tycker det är riktig mindblowing moment !
Gissa 3 gånger om Jag rekommenderar den här dokumentären... Jotack det gör jag! 
Välgjord men oxå så sorligt, för i slutet trodde man att tiden nu har vänt och ljuset väntar på henne, men så ser man nu att det har total gått nedför... Tragiskt men psykisk  Ohälsa har ingen respekt för vem du är och dina drömmar, den vet bara din smärta och angriper dig tills du total ger upp., genom tex självmord som är det populära bland kända ansikten så som den unga Tim- Avicci killen , , du kan äga alllt men med psykisk ohälsa så har du ingen chans mot dig själv.. 
Jag önskar denna kvinnan Sinead O´connor  Det bästa livet kan erbjuda henne häriåfrn.. 
2 kommentarer
teresiajane.blogg.se

Såg dokumentären och den var riktigt bra. Inte trodde jag att hon levt det livet! Vill se doktor Phils avsnitt också men det har väl inte kommit än?

Svar: Jag vet, den är riktigt bra och man får en helt ny bild av henne när man ser denna dokumentären... Jag vill med se Dr Phils avsnittet men den finns ingenstans, trsut me , jag har letat så hittar du så lova att dela med dig !!!!! :O)
Chanel

V

Gud jag kände inte alls igen henne nu, Men var får jag tag på avsnittet med Dr.Phil? Vill se den!

Svar: Dr phil avsnittet har ej sänts än vad jag vet, har letat ÖVERALLT efter det utan resultat och det kliaaaaar i mig, vill också se det NU !!!! :D
Chanel