Tillsammans Mot Cancer-

 
Tittar just nu på Tillsammans Mot Cancer och så många frågor som poppar upp i huvudet på en, inte nog med att man känner sig SÅ liten mot den där brutala sjukdomen, man känner sig hjälplös och det känns som INGEN kommer undan... Det är läskigt att tänka på... Och så börjar jag tänka på några andra kraftfulla sjukdomar, Varför uppmärksammas inte de lika mycket som Cancer, av ren nyfikenhet bara, jag vet att Cancer är det säkert tusen tusen tusentals fler som drabbas utav, men en sjukdom som tex ALS undrar jag varför man inte uppmärksammar? denna sjukdommen som så många inte ens har koll på vad det är för något, knappt så att jag själv vet, vet några vänner avrs mamma coh mormor blivit drabbade, och mitt förra arbete ute på bohuus hade jag en kollega vars man drabbades av ALS och han tynade sakta bort, vet ej om han lever idag men han hade ju ingen chans mot denna sjukdomen, ALS är en neurodegenerativ sjukdom som angriper de motoriska nervcellerna. Detta leder till förlamning och muskelförtvining.Förlamningen sprider sig med tiden och når slutligen andningsorganen. När detta sker går det inte längre att andas Det finns idag inte någon förklaring bakom ALS däremot flera teorier...I Sverige drabbas 220 personer av ALS varje år.ALS är en dödlig sjukdom, där det inte finns något botemedel. Däremot finns det behandling som gör att sjukdomen utvecklas långsammare. Bromsmedicin kan förlänga överlevnaden med några månader....  

Jag minns att jag krev en gång för längsesen om TV-journalisten Ulla Carin Lindqvuist som gick bort i ALS 2004 , hennes kamp mot denna sjukdom dokumenterade hon på film (dokumentärfilm) och i sin bok "RO Utan Åro",  detta skriver hon i sin dagbok/bok under sjukdomens tid: "Jag har, mitt i livet , invaderats av en ovanlig sjukdom. ”amyotrofisk lateralskleros”, ALS. Den har ett snabbt och aggressivt förlopp. Det finns bara en utgång: döden. Ingen bot. Ingen bättring.
Vad händer med en människa då? För ett år sedan var jag en heltidsarbetande tv-reporter. Idag kan jag inte äta själv, inte gå och inte tvätta mig. Jag känner en djup sorg över allt jag inte kommer att få uppleva. Jag är bedrövad för att jag snart kommer att lämna mina fyra barn. Samtidigt känner jag en stor lycka och glädje över allt jag upplever just nu. Flera gånger varje dag fylls mitt hus med skratt. Låter det märkligt? "!      

Den dokumentären har jag delat tidigare så kolla i min kategori  "filmer och dokumentärer" om ni vill se den igen, SÅ värt att se, minns att jag blev så stark påverkad av hennes story 2004 när den sändes och jag satt som klister och hela jag fylldes av ångest om en sjukdom jag knappt visste något om, men den verkade bara så brutal, djävulenssjukdom som vissa kallar den... Jag kommer alltid minnas henne och hennes kamp mot ALS!
 
 
Som ni hör så är det också en sjukdom som du inte har en chans mot, varför uppmärksammar man inte detta lika mycket som cancer ? vad lite man skulle veta om man plötsligt drabbas av ALS, så ensam man måste känna sig , jag förstår att car  220 personer som drabbas av ALS per år  mot flera tusen personer som drabbas varje år av cancer går  inte går att jämföra , men det är fortfarande 220 liv, och 220 personers anhöriga drabbas lika mkt... har en tjejkompis vars Mor gick bort i ALS för snart 1 år sedan, det är så tragiskt hur fort det gick, hon blev attackerad av denna sjukdomen och hon hade ingen chans , ingen chans emot denna grymma sjukdomen!  Jag hoppas forskarna i inom detta område får lika mycket  ekonomiskt stöd att kunna forska vidare på detta sjukdomen såsom cancerforskarna får stöd.. ALLA sjukdomar ska prioriteras, för det är inte sjukdomens namn i sig, utan det är sjukdomens kraft,  det är de ALLA sjukdomar  som leder till döden är de sjukdomarna man ska arbeta ständigt med att stoppa/hitta botmedelmot för eller  hitta rätt behandling/medicin som kan bromsa sjukdomens utveckling oavsett om det är cancer, ALS, MS , hjärtattack och allt sjukdomar som vi inte har en chans emot och som tar så många liv i allt för tidigt ålder och skeden i livet, vad blev det av att bli gammal och gråå och somna in i sömnen? nu förtiden tar sjukdomar livet ifrån oss  i förtid, om det inte är sjukdomar så är det att man utsätts för brott eller så är det svåra olyckor som tar livet ifrån oss, , lyckas du bli gammal och grå och dö i ålderdom är du "lycklig lottad",,   Flera av de dödsorsaken kan vi ju påverka, som tex sjukdomar och hur sjukvården snabbt fångar upp detta, folk dör liksom i väntans tider, väntan till läkare.. och så de, som inte söker vård i tid, som skjuter undan de....

Ingen av oss vet  egentlgien Om vi sitter med någon sjukdom eller vad vi sitter med för sjukdomar , speciellt vi som inte besöker sjukhuset regelbundet, Jag tänker på mina utslag, där går jag och gör inte sås tor sak av den, vem vet varför det plötsligt dyker upp stora utslag som spricker för att sedn poppa upp nånannanstans? man tar så lätt på saker som inte begränsar eller "påevrkar" ens liv, det finns såklart de som tror att de är dödssjuka så fort de får lite huvudvärk men vi andra som skjuter undan problemet och tänker att det går över av sig själv, vi borde FAN tänka om alltså! Jag måste bli bättre på att söka läkarvård., Jag vet inte hur jag blir bättre på det, jag har försökt , men jag gör undermedvetet ALLT för att slippa ringa eller boka tid, fått erbjudande om ett se detta med cellföränring, jag har blivit kallad flera gånger och ALDRIG har jag gjort det, får halvt som halvt ångest när jag tänker på att jag inte har gjort detta för jag VET att det är livsviktigt, men jag bara undviker det, vet om att jga måste men skjuter fram det och säger att att jag gör det sen.. Nånstans är det som att jag inte vill veta om jag är sjuk, för då kan jag leva varje dag som att jag är "odödlig", bara att veta att man bär på dödlig sjukdom tar död på en del av en vill jag tro, en del av en dör samma stund som man får beskedet , eller vad tror du!?? Och jag skulle inte vilja leva min sista tid som offer för  en sjukdom  jag vet jag inte kan besegra, och att alla gick runt och tyckte synd om mig och plötsligt kommer jag inte längre vara "Ch.antal", utan jag kommer vara min sjukdom... Jag vill inte.. Ingen som vill.. Ingen som väljer detta ödet... Men Jag vill trotsa Mot Alla världens sjukdomar!!! Jag har oerhört respekt för de , som tagit emot ett sånt besked och kämpar vidare mot sjukdomen, de har inget val men de är så mäktiga, 
 
Jag får lite ont i magen när jag tänker på stunden innan man får ett sånt besked och första minutrarna efter man fått ett sånt besked som föraälltid kommer förändra sitt eget liv och alla nära anhörigas liv..   Jag vill aldrig dela upp mitt liv i " Mitt liv innan sjukdomen och mitt liv efter sjukdomen"!; Jag vet att vi inte kan göra något åt saken, vi kommer som sagt inte undan men jag vet inte, kännns bara bättre att välja att leva i sin egen bubbla ett tag till, Men Jag mååste bli bättre, Jag vet det, Men ibland vinner rädslan för kunskap över nyfikenheten att ta reda på fakta!
 
 
1 kommentar
Kendrick Bill

Detta är en mycket intressant blogg. I stället för att stava mer fullständigt i den här artikeln kommer alla faktorer som är involverade i Dr Hassan Herbal Healing Medicine att understryka just den aspekt som invovled min fru
Nedan är hur jag fick botemedel mot min fru som drabbades av amyotrofisk lateral skleros (ALS). .
Jag förlorade min pappa till ALS för 5 år sedan, han led av den fruktade sjukdomen i 6 år med sin läkare som berättade att han inte kan botas och alla terapier och livsstödsmaskiner inte kunde rädda honom och 3 år senare var min fru också diagnostiserad av samma sjukdom och jag var förstörd hon svimmade när läkaren läste diagnosen eftersom hon visste hur dödlig sjukdomen var. På ett år förvärrade hennes tillstånd och hon kunde inte flytta och hon var bunden till sängen. Den riktning sjukdomen har tagit med sin kropp är den gradvisa försämringen av "bulbar muskeln" som styr andning, sväljning, röst och tunga rörelse . Hennes nackmuskler har försvagats så att hon inte kan hålla huvudet uppåt och hennes vänstersida är svagare än höger, doktorerna berättade att alla hennes muskler var döda, hon kunde äta via en maskin eftersom hon kunde inte svälja någonting. Jag sökte och försökte annan neurolog och olika mediciner ingen fungerade och jag var så rädd för att förlora min fru. Samtidigt som jag gick upp och ner och letade efter en lösning träffade jag min vän från tredje klass såg jag alla upparbetade, vi pratade och i diskussionsprocessen berättade jag allt jag står inför. Han kände sig ledsen och berättade om Dr Hassan som kunde bota sin kusin. Jag var intresserad och han gav mig hans kontakt. Jag kontaktade honom och han kom ner till var min fru var och började behandla henne med medicinen och i ett par veckor var hon uppe på hennes fötter igen och i 4 veckan återställde hon sig helt. Hon kan göra normala saker som att gå, äta, utan någon hjälp alls. Jag är så förvånad över styrkan och effektiviteten av hans medicin. Jag bestämde mig för att dela med mig av min berättelse för att du inte skulle förlora hoppet eller känna att din värld har slutat dig, det kan också vara bra som min fru. Kontakta bara honom på hans mail, för mer information om hans behandling. Jag hoppas det hjälper någon där ute. ([email protected]) skriv honom på whatsapp (+2349032582239) Jag hoppas det hjälper någon där ute