Nyckeln Till Friheten!

KATEGORI: EGO´S NOSTALGI-MUSIK
------------------------------
 
Minnen kopplad till musik, gamla minnen och gamla låtar som flätar sig samman 
Den här låten jag skall bjuda på nu tar mig tillbaka till min sista tid på behandlinshem inne i "träningslägenheten", 
Mina sista veckor på behanlingshem var äntligen kommen, 
En dröm håller på att gå i uppfyllelse, 
Jag såg fram emot mitt liv, det är vår och jag drömmer om friheten och alla människor jag skall återta kontakten med, jag hade varit "frihetsberövad" nästan hela min tonårsliv och nu var det bara 2 veckor kvar tills jag skulle få tillbaka nyckeln till friheten..
 
Under min sista vecka packade jag, slängde minnen och sorterade, 
Vad skall jag ha med mig? vad skall jag lämna bakom mig ?
Hur kommer allt att bli? kommer jag att klara mig nu när det är upp till bevis ?
Jag levde med så många känslor men jag var övertygad om att jag var för första gången visste att det fanns en framtid även för mig utanför grindarna" .. 
Under kvällarna när jag packade och sorterade och drömde om livet utanför så spelade jag såklart mycket musik och den tiden av livet hade svenska lugna favoriter stor påverka på mig, det hade den alltid men just den sista tiden så spelade jag nästan bara lugna svenska favoriter som jag har samlat ihop , och en låt jag ofta lyssnade på  alla sena kvällar sista tiden var "Himlen Runt Hörnet FÖr Mig", Jag trodde de sjöng för mig, en börja och ett slut, på MITT lidande, det kom att visa sig såklart att mitt lidande vart mkt djupare än så, men just där och då så tog liten bit av mitt lidande slut.. jag hade hopp om ett liv.. jagg kunde se mitt liv framför mig plötsligt...
Jag sjöng ofta högt till låten samtidigt som jag städade och höll på i min träningslägenhet / en liten stuga precis utanför självaste avdelningen..

Jag minns sista natten när min favoritpersonal knackar på och ber om att få komma in och slår sig ner och vi pratar om livet som har varit och vilka svårigheter jag kommer att springa på utanför institutionen, för vi var ändå bortskämda, vi kunde slå till folk utan "större konsekvenser"; vi fick utlopp för våra känslor även fast att vi kämpade med att skapa bilden av att vi var skötsamma så vi kunde skrivas ut.. Vi fick låsas in när vi hade gått över alla gränser och under de åren blev jag polisanmäld på behandlingshemmet endast 2 gånger, 1gång av en tjej och nästa gång av personal som satt bakom ratten när jag fick sneflipp och ville slita huvudet av henne samtidigt som hon körde bilen, det är de enda gången jag har blivit anmäld där, hade det varit i normala livet hade jag blivit anmäld på tok för ofta ,hon ville få mig att förstå hur allvarligt man kan ta vissa saker ute i verkligheten . hur jag skall tänka för att lyckas skapa så normal vardag som möjligt för mig, Hon var väldigt mån om mig.. hon ville säkra om att aldrig ska behöva se mig igen på ett behandlingshem eller ännu värre ställe..  Hon önskade mig ett lyckligt start på det nya livet,  Vi höll kontakten flera år efter min utskrivning.. 

Det var vår, Början på en ny säsong och det nya livet väntade på mig
Jag spelade den här låten om och om och om igen  och det finns ingen gång jag lyssnar på den här låten utan att se mina sista dagar framför mig.. Mina sista dagar på mitt allra sista behandlingshem !
Min resa startade när jag var 15-16år , jag var 19 och skulle fylla 20 år när jag vinkade adjö till Mitt liv på olika behandlingshem..  Det var min tur , att gå vidare i livet !
Hmm, Sa jag att Musik är en gåva? Musik som sätter spår och får oss att minnas så mycket, som vi knappt tänker på idag... !

---------------------
Så många människor omkring mig
Utan varken mening eller mål
Alltid nån som blir över
Säg mig varför blir det alltid så
Nån där uppe
Måste ha sett mig
Och tänkt att nu så är det väl
Ändå hennes tur
Jag levde som ett rö för vinden
Tog kärlek där jag fick den
Och dagen som den kom
1 kommentar
V

❤️❤️❤️❤️