Last Breath- Crime Of Passion

KATEGORI: DOKUMENTÄR , SERIER , FILM & BOKTIPS
-------------------- 
Man tittar ofta på morddokumentärer och ofta har man väldigt svårt att förstå mördaren, oftast har odm ingen "självklar anledning", Man försöker förstå hur det kan ha gått så jäävla fel, men så finns det andra fall, där du på något sätt är på "mördarens sida". kanske inte till 100 men jag kan förstå vissa som får kortslutning och tappar kontrollen när någon har mindfuckat dig lite föööör länge, när dom hade valmöjlgihet att bespara dig så mkt smärta men väljer att trycka kniven hårdare in i dig, då förstår jag att man reagerar och ibland kanske man reagerar på ett sätt som lämnar döda kroppar efter sig ? Hmm  Det här fallet är SÅ tragiskt tycker jag, speciellt dom som hamnar i kläm när det kommer till triangeldrama ! 
tänk att du får ett inspelat kasettband och på den får du höra din partner, den du älskar och har kanske barn med tala i telefon med siin älskarinna eller älskare , denne säger att ni måste radera allt så inte någon får reda på något, och dom slutar med att säga att dem älskar varandra och du fattar ingenting då du till 99,9 % kunde säga till vem som helst att just DU lever i näst intill "perfekt relation/äktenskap" då det är så det utspelar sig, du vet bara den verkligheten du delar med din partner men så finns det olika verkligheter eroende på vilken sida av mynten du zommar på, och när du får se den andra sidan kommer det som chock, sån chock att du skulle kunna hoppa över bron och få slut på mardrömmen som nu startat för dig, och hur gör du för att komma ut från helvetet ? hoppar du? går du tillbaka för att straffa alla inblandade ?   
Jaa, här får vi följa just detta,  av 3 personer och andra nära anhöriga, vem ska dö först!?  

Jag tycker extra mkt om den här dokumentären  för att det tar oväntade vändningar några gånger som ändå förvånar en lite , vändningar som man inte riktigt kunde förutspå trots att  man sett över  1000 tals real crime och har sett fall efter fall..   
Men här vet man aldrig riktigt VEM det är som ska dö först, man vet bara att nån ska dö,  men det bästa av allt är att det finns såå många inspelade samtal som man får följa så hela dokumentären blir nästan som direkt ur livet, man får verkligen ta del av var ilskan och bitterheten kommer ifrån, när man ser andra fall där det bara är andra som efterberättar så kan man bara gissa sig till lite, men här kan man tydligt måla fram stor bild av vad som gjorde att allt slutade så som det slutade, samtidigt tycker jag att det inte slutade så blodigt och brutalt som det kunde slutat på, jag trodde det skulle sluta med blodbad på en större nivå Och av nån konstigt anledning tycker jag inte SÅ synd om den mördade?  När folk berättar att denne var en fin människa så höjer jag mest på ögonbrynet, inte för denne egentligen förtjänar att dö, men ändå är det något som får mig att inte tycka så värst synd om denne, lite som "som man bäddar får man ligga", är jag helt brutal nu eller? om ni ser den, vad tycker ni själva nu i efterhand ? är det jag som är total jävla hjärtlös ? I Dont think sooo, eller jag reagerar på att vännerna säger att denne var SÅ BRA vän och bra person och ärlig människa, jag tänker för mig själv, vad FAN pratar ni om? jag förstår om man sörjer sin vän men var ärlig ist för att snacka goja! , dela dina tankar om du har sett den och vad det väckte för känslor hos dig,   Jag har sett många sjuka fall som man aldrig skrivit om och denna är egentligen inte så sjuk om man jämför med andra fall man sett men det jag uppskattar från denna är den psykologiska biten och det är just därför som jag vill tipsa om den, , vad den mentala kan  verkligen göra med oss, när någon pressar dig fram till någon som du inte längre är, kan du stå emot att bli ett monster ?  vad krävs för dig innan du tappar det total ? innan du blir ett monster ? innan du blir en mördare ? jag tror att vi alla har det i oss, att kunna tappa förståndet total och fumla i mörkret och kommer inte ut först något har gått riktigt jävla illa,  inte bara när någon skadar ditt barn och du vill hämnas, , det kan vem som helst förstå att man tappar förståndet då, men  jag tänker, när någon våldtar dig själsligt varje dag genom svek, lögner , krossar din världsbild  och förnedrar dig  där alla andra får bevittna hur någon malar ner dig till det yttersta.. dom gör det inte på ett brutalt sätt, utan dom mindfuckar dig, ljuger för dig och försöker bygga på en annan typ av illussion för dig för att kunna fortsätta föra dig bakom ljuset  , Vad skulle krävas för att man ska känna att jag inte kan ta en sekund till av svek eller förnedring ? eller hämnd ? när är hämnden ljuv?
Det är SÅå många punkter jag skulle vilja ta upp här egentligen men vill ej förstöra för dom som vill se den, tänker på dottern, tänker på de egoism, tänker på hämnd, tänker på flera puntker man önskar skriva mer om men se själva och lämna era tankar efter er om ni vill,, jag brukar tycka att det är mer intressant egentligen att se dokumentär med folk än att se på film med folk, det är så många frågor som finns att diskutera kring tex real crime , man vill att ALLA ska se och att alla ska tycka till haahha! eller inte alla men verkligen dom som uppskattar det.. resten har ändå ingenting där att göra !  
 ----------
Precis i början så Ringer den efterlysta till Polis och Polisen vädjar denne att lämna in sig och dom frågar "What Is Your Side Of The Story" då denne har lämnat en eller flera döda kroppar efter sig och är på flykt och den misstänkte säger: 
 
"My side Of Story Is I´ve Hade My Buttons Pressed To The Absolute Max 
I´am NOT This Kind Of Person, Yes I Became That Person But This Is Not Me !
 
Vad kan man säga? I Got You !!!
2 kommentarer
www.teresiajane.blogg.se

Grym dokumentär! Sättet som de gick bakom hans rygg var så INTE okej. Sen tycker inte jag att otrohet är någonting att bli mördad eller mördad för! Samtidigt så förstår man hans frustration i bristen på kontroll i hela situationen. Svårt fall!

Svar: Eller hur ! , tror det handlar mer om sveket och förnedringen som fick det att brista för han, tycker ej heller man förtjänar att dö för otrohet men jag förstår att han tappade allt efter att sveket fortsatt , speciellt när dom talade man mellan man och ändå valde den andre att pissa på han igen, då kan jag förstå att hämnd var enda han såg men ska aldirg behöva gå så långt.. :((( sjukt svårt fall men på tok för intressant
Chanel

Emmy

Men fan va sjukt men riktigt jävla bra! Tycker så synd om dottern som verkar vara den enda vettiga i familjen :(

Svar: eller hur, stackars tjej! vem orkar utsätta sin dotter för altlt dt ? inte efter vad som hände med henne, då borde man få sig en tankeställare ! !! !speciellt mamman, vad är viktigaste att prioritera nu? ingne tänkte någonsin på det !!
Chanel