Vad Hände Patrik

Seriös, nu börjar jag tappa tålamodet, 
VAD hände den försvunna Patrik ? den 22 årige Patrik Linfeldt som gick av "fel" i Hallsberg  När han skulle byta tåg i Mölby ? Det var i Maj som Patrik försvann när han var på väg hem till sin familj i Malmö, han studerade Musik i Falun när han skulle ta tåget hem till familjen i Malmö efter en tid av "nedstämdhet" , tydligen skall han ha pressat sig själv med sina studier och började nästan gå in i väggen och därmed ville hans familj ha hem honom så det kunde ta hand om han , han mådde alltså inte bra men vad familjen kunde uppfatta var det inte på en sån nivå att de oroade sig för hans resa mellan Falun och Malmö. utan dem pratade mycket i telefon om allt de skulle göra när han kommer hem, dem skulle få han på fötter igen osv, 
 
Jag tror ingen har missat det här försvinnandet, jag har varit på tok för insatt i detta, suttit sena nätter och försökt hålla mig uppdaterad på sociala medier samt gruppen "Hitta Patrik" som dessvärre fick tas ner då det rådde verkligen KAOS därinne, så många som vill så mycket men det är just då som det också går helt fel..Folk börjar då fokusera på fel saker och frustrationen övergår till nått helt annat, vilket det gjorde i det här fallet, Missing People har ju varit/är inblandade och gjort flera sökinsatser, och inte bara dem, privatpersoner har samlats, lämnat sina jobb för att det kom ständigt in tips om att man hade sett Patrik,  folk tog bilder på första ensamma killen som såg lite udda ut, för Patriks familj gick ut med att Patrik kan ha fått psykos och man jobbade mycket utifrån detta, en förvirrad kille som troligvis inte vill bli stoppad, dagarna gick och oron steg ju såklart hos familjen men de började få lite hopp när folk sa att dem hade sett Patrik, jamen kanske har dem sett han ? stackars familjen, som fick upp hoppet SÅ många gånger, Men snart verkade som att Patrik var på olika platser i HELA Sverige under samma tidsperiod, där började saker spåra ... Jag har hållit tummarna för att man skulle hitta han, speciellt när han är i förvirrad situatione, hoppas han kommer ihåg att äta ? sova på varm ställe? i Psykos, vad är man kapabel till då? månader senare säger familjen fortfarande att kan handla om djup psykos, då började jag såklart undra, HUR LÄNGE håller psykosen på ? alltså finns det nån tillfälle då mna får tillbaka sitt "normala medvetande för att sedan försvinna i psykosen igen"? eller håller psykosen i ständigt vecka ut och vecka in? började kännas för flummigt hela grejen, eller inte flummit men att man håller sig till hoppet om att det är hans förvirring som håller han borta, Men någon gång måste väl Patrik komma på att : Shiiit, jag har inte pratat med mamma eller pappa på länge, eller bästa vännen ? oj vad gör jag här? oojj jag borde be nån om hjälp eller bara låna tel för att nå någon anhörig? vad som helst men NÅN tanke måste väl dyka upp mitt upp i förvirringen eller är jag helt ute och cyklar ? Jaa, förutsatt att han Lever ? Jag hoppas innerligen att han lever den killen, Det har ju gått en tid nu, hela sommaren utan ett spår, (förutom flera vittnesmål) men enda vittnesmål som polisen tar hänsyn till är kvinnan som pratade med Patrik På tåget, han lånade kvinnans mobil för att ringa sin mamma då pengar var slut på hans, hans mamma skulle då fylla på hans mobil, sedan dess har det varit tyst , 
 
Genom övervakningskamera kan man se att Patrik mycket riktigt har gått av Hallsbergs centralstation, av misstag tror familjen pga hans förvirring, Men jag undrar...  Genom att ha följt det här fallet har jag försökt vara tilll hjälp det lilla jag kan, håller faktiskt fantastisk mkt utkik efter Patrik på Göteborgs gator då man tror sig ha sett han här, afisher hänger lite överallt om Patrik, senast i fredags såg jag detta och kom att tänka på han extra mkt,, Dem har förhört familjen mm 
Men jag kommer att tänka på en del saker efter en tid som man sökt efter Patrik,
1. Det här försvinnande hade fått SÅ mycket större uppmärksamhet om det vart en tjej, och då menar jag i tidningarna , den har fått mycket uppmärksamhet på sociala medier men jag tänker, i seriösa tidningar, Aftonbladet tex skriver om folk som är missnöjda med nya storlekar på kläder när folk skickar in och ber om att uppmärksamma Patrik fallet, dem skriver om Världens så kallade "snyggaste kriminell"  trots att man bombar om tips och allla försökte nå ut till dem, Det är SÅ tragiskt, och det är precis så samhället ser ut idag, ytligheten är det enda som spelar roll.  När det handlar om real shit har dem absolut ingenting att komma med, Patriks familj har varit så frusterad att man inte uppmärksammar detta lite mer, men dem där så kallade seriösa tidningar som funnits över 100 år  är ju upptagna med att gå ner sig total med skit artiklar  som fyller noll funktion !
 
2. Intressant att ingen har riktigt "misstänkt familjen", vilket jag tycker inte skall behövas egentligen, men skulle det varit en tjej och kanske  nånstans ifrån typ   mellanöstern, Då skulle man direkt misstänka familj och släkt , man skulle verkligen ställa familjen på heta stolen och de skulle få svettas till max och folk skulle direkt börja spekulera på nätet mm , Varför händer inte detta Patriks Familj ? speciellt när man började prata om Psykos osv under en längre tid.. Jag tror inte minsta att hans familj  har med detta att göra at all,  men jag underskattar heller inte människans grymhet, men utifrån det lilla man vet så känns det som den här killen har råkat ut för brott eller olycksfall?
 
3. Varför nämner man ingenting om brott? trots att det har gått så lång tid? kanske gick han fel, kanske tappade han bort sig själv men under den här processen så råkade han ut för ett brott ? polisen verkar utesluta detta helt, tack vare att man hittade hans väska och dator och allt fanns kvar om jag minns rätt. men vad säger att inte ett brott kan ske vid senare tillfälle?  Hade det varit en tjej skulle man förr eller senare se över brott.. Det är alltid kilarna som är boven men ingen gång kan man se att killen kan ha råkat ut för nått ? 
Jag tycker det är intressant detta med killar, samhällen "hatar män", det är alltid killarnas fel, männen är problemet , vilket stämmer,  men jag undrar, vad händer med dem andra ? dem som aldrig skulle röra hårstrå på en kvinnas kropp? jag ser journr överallt för tjejer, men fan ingenting för killarna, man gullar med tjejer så jävla mycket, men killen skall vara boven, men missförstå mig rätt, jg tycker fortfarande synd om oss tjejer som behöver stå ut med SÅ många djur till män, som sätter skräck i oss dag dagligen  , när vi behöver gå själva i mörkret behöver vi gå runt med hjärtat i halsgropen, , tänk om man möter en man, den onda saken, som vill en illa, hur skall jag skydda mig mot han? och dem alla! ? vi har det som programmerat i oss att när vi möter någon i mörkret och vi upptäcker att det är en kvinna, då kan vi pusta  ut, andas ut, ooohh  puuuhh skönt, det var inget odjur, Hmm, är vi säkra på det ? for real? chansen är störst  att ondskan visar sig just i den stygga vargen(mannen) men jag börjar undra om det kanske brister nånstans ? har samhället ett ansvar i att det inte riktit verkar gå som det ska för mannen ? jag läste en hel artikel häromdagen om ohälsosam psyke , och slutet på alla sidor så fanns det ett nr att ringa om man behöver hjälp och stöd, vad stod det på nr? TJEJJOUR,  överallt ser man stöd , hjälp, gudarna vet vad till tjejerna, men ingenting över till killarna ? det finns säkert nått litet undangömd för mannen eller för den unga osäkra killen som behöver prata ut  men det finns inga öron för dem, för dem ska ju vara stora oh stygga, dem ska vara tåliga och  dem behöver väl inget som heter samtal och stöd ? . dem kanske får nån hjälp på ungdomsmottagningen (som dem för övrigt aldrig besöker ), det krävs mer för en ung kille att hitta nr till någon hjälpcenter för unag killar, medans det finns nr överallt för oss tjejer , vi kan bara titta på ett speciellt sätt och dem klappar oss på axeln och vill boka in en tid, det är alltid så jävla förbannat synd om oss tjejer , , Jag bara kom att tänka på helheten , bristen på stöd för unga killar samt brott mot killar som inte uppmärksammas är ju en jävlig stor samhällsbrist , för det slutar ju fan med att vi har satan till män i vuxen ålder, som att ha skapat och format fram ett jävla monster.. killar behöver oxå prata , läkas, finna sin inre ro, killar behöver oxå en klapp på axeln, alla killar som inte är djur, dem förjtänar att veta att dem betyder lika mycket som oss alla  som kräver "jämnlikhet,"   Vi tror inte att dem vill trycka ner kvinnor, Om vi börjar tro mer om dem så kanske ett under kan ske ? vem vet ? .

Jag tänker på att jag har en son, som snart kommer ses som den stora stygga vargen ,,, SÅ blir dem det vi förväntas av dem ? och kan vi isåfall forma dem genom att se dem på ett annat sätt ? att endast dem skyldiga är dumma stygga vargen ? Jaa, jag har väldigt många tankar kring den här frågan och det skulle vara intressant att diskutera detta med ett gäng tjejer och senare med ett gäng killar !  
 
Men oavsett så hoppas jag polisen verkligen klassar det här fallet snart som en särskild händelse, människorov eller liknande, hoppas dem sätter in resurs för att få klarhet i detta, vi som varit så engererad i detta vill ju gärna se ett slut, veta att familjen fått sig ett svar, förhoppningsvis ett positiv besked  oavsett hans tillstånd ! 
Seriös, VAR ÄR PATRIK??? Om en så "förvirrad person" kan hålla sig gömd såååå länge, då blir jag rädd för dem skogstokiga galningar som då kan försvinna precis när som helst... Polisen verkar ju inte lyckas ta fast en förvirrad person, hur ska dem då ta någon som har i uppdrag att hålla sig borta från polisen ? 

Jajja,  Hoppas Hoppas Hoppas Patrik kommer snart till rätta !
 
1 kommentar
Emma

Så jävla bra skrivet !!!

Svar: tänker du på sista delen ? jaa, jag tycker det inte tas på så stort allvar när killar försvinner eller råkar ut för ett brott, jag hatar det ! ! ! Om jag enbart vill ha det bästa för kvinnor, då kan jag väl räkna bort mitt barn, min far, min bror och allt det där, Jag tycker inte det finns tillräckligt med resurser för killar.. det behöver inte vara svaret på allt men det ligger något i det vill jag tro !
Chanel