If You're Brave Enough To Say Goodbye

We are given a chance for a new beginning
-----------
Bjuder på Sista kvällen på kusten som blev fantastiskt  mysigt  , 30é april,, Sorryyy för sen uppdate, tid har verkligen inte räckt till, har försökt, men första perioden under flytt är omöligt nästan att få till vettigt inlägg eller inlägg alls.. men nu är jag nog tillnaka som vanligt igen vill jag tro!!
Men här är ändå lite om vår sista tid i kuststaden och första dagarna i Sweet Gbg !
Jag hade hunnit fixa till det mesta innan sista kvällen innan flytt, tog en hääärlig promenad bara för att titta runt och avslutade vid brasan där vi vinkade av April och även av staden-  Vinkade av några till som läste på förskolans hemsidan att vi skulle flytta till Göteborg och önskade oss Far väl och Lycka Till,
 Vi avslutar på favorit pizzerian, viktigt att äta favoriterna en sista gång ! :)

Min granne dörr i dörr  bjöd på  ett sista pratstund och ett glas vatten eferått , blev en kort stund där, 
kl 10 skulle H.enrik komma och packa ner det lilla som var kvar av vårat liv.. gick hur smidigt som helst och solen sken över staden, en fantastisk dag att flytta på !
H.enrik var det som släppte av oss på ön för några år sen, och det är även han som kommmer och plockar upp oss tillbaka , Jaaa, det bor en bra man i den där H.enrik :)  såhär hårt arbetade han, hela flytten ordnade han , Han är guld lite för ofta.. jaa, efter 11år kan jag väl säga det högt , han är guld men så jävla torr , humor , och allt annat haha, lite diss är nödvändigt när man hissar känner jag HAHA ! !
L.éon lekte med sina tjejkompisar en sista gången innan vi vinkade farväl,  dem tycker det var jättetråkigt att han skulle flytta och dem planerade in när han ska komma tillbaka och fortsätta leka haha, barn!
Dags att vinka av välstädat  lägenhet, November 2014 såg vi fram emot den här lyan och nu var det väldigt enkelt att lämna ifrån sig nycklarna, jag var helt enkelt färdig, och redo för nästa kapitel !
En donna , redo för nya äventyr och utmaningar
FAARVÄL , Tack för den här tiden vackra kuststaden, dags att rulla back 2 city !
Tvungen att dokumentera allt, Första bilden när vi landat i Gbg Som nya GÖÖÖTEBORGARE moahhah! Vi var slitna och jag snurrade runt i söndriga mysbyxor , man bryr sig inte ett skit, livet, en röra, på ett fantstiskt sätt!
New Place In Life-  Ohh som jag ska berätta om det nya stället för er sen, K-OLLEKTIVT, JAG DÖÖÖR, Känns underbart, tanken på att jag verkligen bygger jämt ett liv för att krossa det med mina bara händer för att bygga det på ett nytt sätt, och nya sättet är SÅ knasigt och så jääävla spännande,  Känns lite overkligt att jag för lite mer än ett halvår sedan inte ens visste om det var möjligt för kollektivt (om det inte enbart för studenter) och så sitter jag här NU och ska anta utmningen, vad är det värsta som kan hända? att det inte funkar ? isåfall antar jag veeerkligen utmaningen...vad är dt bästa som kan hända ? att jag ALDRIG VILL HA VANLIG BOENDE FORM I FORM AV ENSAM BOENDE ELLER SAMBO BOENDE.. utan en mix i vardagen och dela vardagen i ett större gemenskap.. 
Vi lämnade våra flyttkartonger på första plan och drog direkt in till city  och njöt av vårsol på trädgårdsföreningens lekplats med kvällssol och vi dansade runt och sjöng högt haaha, den stunde, oooj det var under-art !!
våra rum ser ni här nedan, får ta bättre bilder sen, men färgen på dörrar och väggar fick torkas första natten innan vi började ställa allt till rätta och även innan vi fick in garderober. vi har husets största rum, dem andra har rum mellan 8kvm och och 14 som är störst, vårat är 23kvm och vi är dem enda som har  egen ingång direkt till vårat rum , så för att vara "koll.ektivt  och bo "trångt" så är det en frihet att kunna göra rummet så mkt "hemma" som  möjligt ! Jag trodde jag skulle få lite panik när man precis lämnat ett drömboende på kusten och få ett "rum" men ack så fel jag hade, det var bus enkelt, inte minsta jobbigt, riktigt sjukt egentligen, och flera dagar har gått och inte minsta lilla tveksamhet eller panikkänsla som jag trodde skuulle slå mig 
Tillbaka till Vår närområde, 19min med buss från brunnsparken/centralstation, Like  gooold!  fantastisk lugn och fin villa område och grönskande omgivning, 
 
FÖrsta natten och min son har verkligen varit fantastisk undrat mkt, men varit så bra!
Första morgonen och mkt lek med pojken på boendet, en 4 årig grabb , dem leker ute runt arbetskillarna och i äppelträdet som ser döa ut...
 

Allt gick som drömmen och sonen var förväntansfull , Äntligen G.öteborg på heltid, men samtidigt pirrigt att rulla mot det okända tyckte han.. vi försöker upptäcka allt i det nya livet och vardagen , göra det roligt, som äventyr som jag nämnt, det underlättar för min grabb, han vaknar ena dagen och säger att han alltid vill bo här och vill aldrig flytta, och nästa stund så undrar han om vi kan flytta tillbaka men det tar han snabbt tillbaka för han säger att han saknar allt som är där, staden, vännerna men han är stomrförtjust i Gbg och huset och att ha en kompis varannan vecka att leka med, och allt spännande vi gör i princip varje dag såklart.!!

Allt gör vi med glimten i ögat, vi åker random ut och hamnar där vi hamnar, olika parker i Gbg ska vi ge en chans, hitta spännande fina roliga lekställen,   Vi besöker närliggande förorter och agerar värsta turisterna , testa nya maträtter i alla hörn, vi testade nån afriskansk bakelse första dagen,  3 olika, slängde alla tre rätt snabbt hahaha men bara skoj att prova lite, slipper göra sig bekväm med den delen av stan man känner till och så känns allt som vanligt igen, det vill jag inte, jag vill Lära känna Gbg på nytt sätt, Gbg´s alla hörn, hitta guld korn i alla hörn och stadsdelar, dåliga som fina områden , idont care, jag vill döda fördomarna och upptäcka ist, tala med främlingar  och vara lulliga på livet så länge som det går och man  orkar.innan jobb och förskola kommer igång .  helt enkelt upptäcka Nya platser med inslag av det gamla och bekväma, vi har hunnit med en hel del sen vi landade här, herregud vad våra dagar har varit fullspäckade,
Kvällspromenad och  isglass för att lugna brännande hals och hosta!
 
Som sagt, mitt i flyttbubblan, röran, stöket  och alla aktiviteter så är  vi riktigt sjuka, förkylda och hela mitt ansikt är svullen, L.éon hostar som FAAAN , jag nyser och nyser och det bränns i halsen och ögonen tåras, och jag hade världens migrän tidigare idag så vi åkte hem och hade lördagstacos ist.. mkt trevligt !  Vi Mår Väl trots sjuka, kroppen är en aning svag efter så mkt som hänt dem senaste 1,5 månaden , herregud så mkt som har hänt, det nya året började helt galet och det har varit galet sen dess hahaha,
 
 
 
5 kommentarer
www.teresia87.blogg.se

Jag är så glad att ni verkar trivas på nya stället :) Det förtjänar ni! Gillar din inställning till upptäckandet av Göteborg hahaha. Vi ses i sommar då!!!

Svar: jaa, tack, det känns fantastiskt, att vi tog steget liksom, haha japp, bäst att ge Hela Göteborg en fin chans och htita mysiga ställen i olika områden , både kul och man får ut mer av hela Gbg. JUUUPP VI SESI SOOOOMMAR My dear ;) Och en stor kram till dig, hoppas vi kan ringas i veckan så vi kan snacka mer om du vet vad ! Kram!
Chanel

Tant Bea

😍😍😍 Ooh fyfan va häftigt , jag blir så avundsjuk , jag vill också vara så fri och "lullig på livet "😫 Ser underbart ut, vilka dagar ni har haft och vilket boende 😍😍👌🏻 så kul att läsa att ni är nöjda , jag blev lite orolig först 😘😘 rummet ser ju ut som egen liten lägenhet ju 😍

Svar: ahhahahah jaa, vilken jävla känsla att få lov att vara lite knasig och lulluig på livet, exakt så känner jag mig,bara ta sitt pick och pack och draaaa, jag satt liksom och fantiserade om detta , ofta det händer kort därefter haha, känns lite som en lurig dröm och nån kommer snart väcka mig och garva åt mig.. men allt känns riktigt bra, som sagt trots jävligt mkt stök runt , det ska man inte skjuta undan, men det rör mig inte så mkt helt enkelt, och jag är satans sjuk, L.éon också, men själva känslan i sig känns helt rätt, ! japp, vi önskade extra stort rum nu när man ska bo såhär..sådetär DYRT men bättre det än att hitta ett kollektivt med rum på 10kvm och man känner sig instängd. så jag är nöjd med den biten !
Chanel

Emmy

WOW !!!
Jag blir så glad när jag läser det du skriver , så fina bilder och Leon blir fan bara sötare och sötare , värsta stiliga killen har du :)
nu måste vi styra upp en date!

Svar: jaa, med en sån morsa som moi har han inte råd att vara Ocoool MOHAHA! JAPP, det måste vi ordna, läste att du skulle in till stan i veckan nu väl ? vete fan bara under vilket inlägg du skrve det på !:O) skicka sms/ring!
Chanel

Aytan

Men shit måste verkligen bara säga fyfan vilket stort steg och fan va modigt, jag menar ibland måste man lämna den tråkiga trygghetsboxen man har och utmana sig själv lite. Tror detta kommer att gå galant! Du är fan den grymmaste och coolaste mamman jag känner, wish i could be more like u <3 Lèon har verkligen den finaste mamman ever. Vilka fantastiska bilder på er resa, och gud va fina ni är! Vi får ta och snacka på telefon snart, nu jäklar ska vi ses oftare :) Lycka till så höres vi ;)

Svar: Jaa, trygghetsboxen kan göra mig FRUKTANSVÄRT illamående och det leder till att jag gör bara idiotsaker för att känna mig levande, så jag la den energin på annat ist den härgången :) utmana sig själv lite, det behövs... jag hopppas det blir supeeert , om inte så har vi testat och kanske till och med ger ett annat kollektivt en till chans, hahaha cooola morsan har jag precis blivit så jag tänker vara så "cooool" så länge det går, för det är Sån jäääävla frihet känsla, att inte följa någon satans box från dagen man skiter ut en unge liksom, vi tänker leva fritt se till att få ut så mkt av varje dag så länge denna känslan sitter i ! jaa , fan det måste vi, kanske i veckan !? hälsa din lilla familia ;)
Chanel

Lisa

Låter spännande alltihop! Lycka till med allt :D

Svar: Taack =)) , "semester"perioden delen är alltid bäst när det kommer till nystart ;)
Chanel