Life Happens

Ja, Livet händer, mitt i livet..
Lite så är det,
12é Mars var det jag bloggade om att jakten har börjat, , Det är ju exakt 14 dagar sedan jag släppte bomben om att jag med kort varsel sa upp min lägenhet då jag fick ett dilemma, att bo kvar här i minst ett halvår till  , och utan att knappt tänka efter , så visste jag iaf att jag absolut inte vill bo här i ett halvår , Jag skulle bannemej flytta före det, jag ska inte spendera en sommar till här även fats att det är sommaren som är bästa tiden här,  Jag vägrar göra mig bekväm här när jag ändå visste att jag var färdig med vissa ting, sagt och gjort så chansade total, sa upp lägenheten utan att ha nått annat på G, 1,5 månads uppsägningstid,,  jag visste inte alls om jag skulle hitta nått nytt på så kort tid,  men jag låg i , intesivt, och kände mig jävligt levande med kniven mot strupen ahha, och fantastiska vänner, bekanta och okända som tipsade och höll igång, TACK för all hjälp,  jag satt uppe dygnet runt och kollade olika boende, träffade skumma typer och bedrare, lovar att dela med av detta till er, så mkt skumt folk man kom i kontakt med, vilket jag självklart visste innan, du kommer inte undan dem liksom, men jag låg i och sov knappt på nättera..., jag hade ju inget val, ,jag hade  viljan att verklgien utmana livet till sitt spets, vilket jag gjorde,   sökte boende i alla dess former på nätterna och städade, och rensade , och sorterade hela mitt liv på dagarna samtidigt som jag ska vara mamma.. Så milt sagt, 2,5 mycket intensiva veckor , men roliga veckor, tack vare allt galet som inträffade mitt i kaoset och alla olika typer av människor..

Och Igår var då dagen som jag var stressad över,  men vi hann bli klara med städning , rensa, sortera, skänka bort saker, tömde mer eller mindre hela boet..  hyresvärden som är precis lika gmmal som mig, han var såååå nöjd hur bra skick lägenheten var i, kände mig nöjd, när man bor i helt nybyggd lägenhet så är dem så jävla känsliga för minsta lilla, speciellt när det skall sedan säljas, Så han var mer än nöjd och då blev jag oerhört glad !   Vilken lättnad,
Och vad gjorde jag när dem hade visningen här ?
Jag drog till G.öteborg för att avsluta nästa grej,
SKRIVA HYRESKONTRAKT !

Jaaaahh,  jag har hittat ett boende som verkar heeeelt perfekt för oss , om allt går som det ska, jag är ju den som inte tror på nått först jag är på plats haha MEN vi har ändå skrivit kontrakt och jag berättar mer sen,  , Inflytt 1é Maj, Kan det bli bättre ? 
Lite häftigt ändå, att jag på en halv månad fick till allt jag skulle fixa på 1,5 månad, och SAMMA dag som det är visning här skriver jag på hyreskontrakt i Göteborg, Jag kunde inte riktigt smälta detta, vi satt på espresso house och skrev allt,  när han drog så satt jag själv där och verkligen NJÖT av harmonin, lugnet efter kaoset.. satt där i minst 1 timme innan en vän som nyss flyttat till Gbg kom och gjorde mig sällskap ett tag och jag berättade de glada nyherna och han blev minst lika glad för min skull!
 
Vid 18 tiden åkte jag tillbaka till kuststaden och var väldigt nöjd med dagen, öppnade dörren och kliver in i den fina välstädade lägenheten som ser ut som visningslägenhet och då blir man så lycklig, ,  L var minst lika happy face
 
 
 
 
3 kommentarer
Terre Andersson

Wow!!! Du har redan hittat boende i Gbg alltså :))) SÅ härligt! Då ses vi absolut i sommar ju. Nu blir det så mycket enklare att träffas wihooo

Svar: woopp wopp, YESSS, du ska bara sluta snurra runt i världens alla hörn du med, så ska du se att vi snart ses nästan lika ofta som när vi bodde tillsammans ;) Me Läängtar!!! Vi ses i sööööömmmar!
Chanel

V

Jaaaaaaaaaa!!!!!!
Grattis gumman , fan va skoj !
Har ni skrivit kontrakt har du dina rättigheter ! Jag ringer dig ikväll 💋
Alltså Leon, dör sötdöden 😍😍

Svar: tack tack tack ;)japp, blir det några konstigheter är det ju såklart tråkigt men då har man sina rättigheter iaf då man skrivit på ett kontrakt, jag litar helt enkelt inte på nått först det inträffar, men ville dela med till er då ni ändå följer våra kaos så why not! hörs ikväll, nu har jag lite mer tid att svara i luren. Jaa, en cutieface där ;)
Chanel

Emma

WOW!, grym du är ! Grattis snygging , så kul att allt har gått så bra, och så FORT!