We Need to Talk About Kevin

Det är Kanske bland det skummaste filmen jag har sett,  visste varken ut eller in, om jag skulle stänga av filmen eller ej,  Den var så udda att jag inte ville se en minut till av den efter 4min, den är så udda att jag vill veta mer, jag såg den här filmen för kanske 4 år sen, och visste inte vad fan jag skulle tycka, förutom att killen i den här filmen är så smärtsamt läskig på något sätt att hans "närvaro" i rutan ger mig kalla kårar.... Trots att jag såg klart på  filmen visste jag ej vad jag skulle ge för betyg, vad jag skulle tycka om den, ändå har den jävla filmen följt mej och jag har alltid velat gå tillbaka och se den igen för att begripa..  Nu för nån månad sen var jag bara tvungen att se fanskapensfilmen igen, och den är fortfarande skum, och helt sjuk film och lämnar mig alltid med konstig tomrum(?). den killen alltså, hade det varit min son, jag hade hatat han med hela mitt hjärta! Det är något riktit mörk över honom, inte det där mörka som man nästan kan romantisera med, utan riktigt mörk själ, jag hade verkligen inte kunnat älska honom som mitt barn så jag kan verkligen känna med mamman, men samtidigt är det ju nått satans sjuuukt i han som är så igenkännande i mig själv, och det är nog just drf jag hatar det så fruktansvärt mycket vill jag tro, för ingenstans kan jag såklart känna igen mig i honom, men ändå mot min vilja reagerar min själ på nått som mina ögon inte kan se !  I Hate Him, HHaha SO bad !

Vet inte ens vad den ska få för betyg, aldrig varit så splittrad av en film förut  , den får 3av 10 av sin skumhet men 9 av 10 bubbelflaskor pga sin råhet och sättet den märkt mig på !!!! jag kommer säkert se den väldigt snart igen, för något i filmen drar mig tillbka, vill se den igen  och förstå den bättre... jag har ej läst boken, men den skall vara bra har jag hört !
 HANDLING
Eva lägger ambitioner och karriärtankar på hyllan när Kevin föds. Förhållandet mellan son och mor är svårt redan från första början. När Kevin är femton år begår han en fruktansvärd handling. Eva kämpar med sina egna känslor av sorg och ansvar. Har hon någonsin älskat sin son? Och i vilken utsträckning kan hon själv beskyllas för det som Kevin gjort? Baserad på romanen "We Need to Talk About Kevin" av Lionel Shriver från 2003.
 
2 kommentarer
www.teresia87.blogg.se

Måste se alltså!!!

Svar: Det tycker jag, såg den igår igen, kunde ej låta bli, Jag upptäckte att jag verkligen tyckte att filmen började bli inteessant
Precis efter exakt 1 timme, innan känns det lite rörligt , segt men samtidigt
Viktig del för att förstå helheten , förstår även grabben mer under första timme än , inte helt men lite mer än jag förstått han förut :)
Chanel

Sandra

😍😍

Svar: Sett den eller ??!!!
Chanel