Tankar funderingar & Erkännanden-

Jag  som skulle köra en lång coh vettig blogg inlägg fastnade ist i tel med Th.erese i exakt 3 timmar, alltså HUR ORKAR MAN !  prata i 3 satans timmar , om vad ? till våra försvar, vi har inte pratat på väldigt länge faktiskt-
 
Vad skulle jag skriva om? egentlien om Veckans brott och dem olika fallen dem tog upp, tittade på det strax innan hon ringde och tyckte det var intressanta saker dem tog upp , Brott och straff är nått som alltid intresserat mig och jag har varit rätt insat i dem flesta fall, både kända och okända, sedan gräver jag gärna själv i olika fall för jag  fascineras av gärningsmannen, ingen fascination av beundran om ni förstår, jag fascineras av att veta deras resa fram till dagen dem väljer att lämna sitt tidigare "identitet" och ist bli en våldtäktsman eller mördare, vad får en familjefar att gå på företagsfest eller julfest och sedan bestämma sig på väg hem att våldta en ensam kvinna ? jag vill gräva mig djupare och gå in i huvudet på en gärningsman , när bestämmer man sig för att sluta vara den "gode"  och låta sina sjuka tankar ta över och istället bli en gärningsman med grova våldsbrott.. När släpper man man det sista trådet ? jag med mina egna sjuka tankar, skulle det kunna hända mig ? att mina fantasier om att dra över till min morbror och slakta honom som tack för att han i tidig ålder  fuckade upp hela mitt känsloliv på alla möjliga sätt? när låter man de sjuka tankarna ta över total ? jag vill väl inte sluta imorgon som en mördare, det är min drivkraft i att fortsätta livet och se förbi mina sjuka fantasier som ofta spökar, min morbror och 2 personer till, dessa har jag periodvis noggrann planerat ut exakt vad jag skall göra, om jag skall ta självmord imorgon skall dem med mig ner i graven, eller när det förflutna knullar mig total, då kommer det stunder då jag vill ge mig hän på mina explosiva känslor och skita i precis allt som kan hända mig om jag släpper efter, ge mig domen, ta friheten ifrån mig då, det var det värt, så kan mina tankar lura mig, ibland känns det som det inte varit långt ifrån, i vissa relationer med vissa destruktiva killar har vi tillsammans börjat planera, hur vi skulle göra oh komma undan, jag vet, ord jag annars aldrig skulle säga högt, men jag inser att när man stänger inne dem, det är då dem plötsligt blir verkliga, det är då andra nära inte förstår hur dem kunnat ha missat att man varit såpass sjuk, du förebygger för dig själv genom att erkänna dem sjuka tankarna, dem är inte friska, så håll inte det där jävla giftet i dig, , som tur, och tacka gud så vill jag vara på samhällens sida, vara nånstans den "gode", tillhöra dem som gör motstånd när de mörka krafterna kommer och vill ta över en,  jag vill inte tillhöra den statistiken alls, en gärningskvinna liksom, , jag vägra tappa fotfästet total, jag vägrar vara sjuk, på den nivån, drf låter jag fantasierna om min morbro fortsätta vara fantasier, eller jag kan skriva ner dem ibland, men det är mitt sätt att "agera ut" utan att skada,  men oxå är inte morbror en okänd person som inte har skadat mig , så hur kan man ha så mkt hat mot någon som inte ens vet vem du är ? hur kan man vara kapabel till så sjuka brott när dem inte ens stör dig i din lilla egna värld ? hur får man den kraften och hatet när man inte har några personliga känslor till just den personen ? alla har nog det i sig, att mörda om det skulle behövas eller nån som kanske skadat våra nära eller oss själva, men det är mkt speciella och sjuka personer som utan koppling till offren bara attackerar och våldtar och eller mördar, kidnappar och torterar m.m.  det är dem sjukaste gärningsmännen av dem alla, som utan någon grund och ingen större "kriminell bakgrund" kan begå så vidriga brott  -

Jag stödjer såååklart inte små stökiga ungdomar som växer och blir små gangster begår olika brott eller större gangster som skapar krig i olika område runt om i Sverige, skjutningar här och där, oftast i undre världen som tyvärr ofta numera drabbar total oskyldiga personer, , men det känns som att det inte finns så mkt att gräva där, det mesta är framlagt, deras framtid kunde man förutspå, det är samhällsförstörare , en blind man kan gissa vilka typer det är, och vad dem går för,   men det är dem som man kallar dem gode, en "VANLIG FAMILJEFAR",   för i dagens läge är du en VANLIG medborgare om du har ett fast jobb och eventuellt barn och familj, då är du en normal person, också det som chockar folk när den där "vanliga familjefadern" begår ett grovt brott, och det är också det som gör att jag vill gräva djupare, är han så "normal" som folk påstår elller döljer det sig en mörk hemlighet som vi inte vet ett skit om ? för mig är du ingen vanlig person bara för att du har ett jobb och aknske barn och familj, vissa skapar sig just detta bara för att göra rum för deras "sadistiska läggning" eller allvarligt sjuka problem,  för är du normal utåtsett kan du ju lura vem fan som helst, right ?! !    det är oftast dem där, enstörningarna, som inte talar med någon, som ser lite udda ut som folk aktar sig för, sedan visar det sig, att det är ju förfan din egen man, din egen far, din bror, din kusin, din "trygge granne"  som stod bakom rubrikerna, , det är just dom olika fallen som jag fascineras av!
 
Sedan blir jag djupt berörd,, av offren, och i deras fall blir jag besatt av attt veta det sista dem gjorde innan dem visste att dem var i fara, vem ropade dem på, kämpade dem för sina lliv eller tänkte dem spela det snälla kortet och göra allt dem blir tillsagda att göra i hopp om att komma ut levande ?  jag tänker tex på ENGLA fallet, 10 år, guuuud, vad var dt sista hon såg, satans ansikte själv, där  blir jag psykiskt störd när jag tänker på det, där kommer det ett hat som jag inte riktigt kan beskriva, i veckans brott nu talar Englas syster ut för första gången om vad som hände för 9år sedan och hur hon har levt sen dess,
-----
Så mycket som händer när man ser den här bilden, på Engla på cykeln, innan har man sett bilden utan folk i bakgrunden, när man ser denna bilden nu, så får jag verkligen kalla kårar, se hur dem passerar den lilla flickan , helt ovetande om hennes öde , och tänka att fotografen fångade allt på bild, det är nästan för bra för att vara sant, bild på flickan, och på bilen, där står han med bevismaterial utan att ens veta att ett mordgåta snart skulle lösas upp pga hans bilder..!! denna bilden måste väl vara så tungt att se på, veta att hon var på väg hem, och veta hennes sista blick in i kameran,

Det som slog mig när jag läste lite mer om den här tjejen Sol som hon heter, är att jag som bekant gillar att lyssna på P3 dokumentärer osv om olika fall, och andra kanaler, men jag har läst tidigare oxå att dokumentären släpps utan anhörigas godkännande, de har även ringt och bett om att ta ner dem avsnitt som rör deras närmaste för dem vill själva inte att så personliga saker skall komma fram, hur skall dem fortsätta med sin bearbetning när någon hela tidne påminner dem om det som hände? jag förstår att VI som är "åskådare" som är intresserade av olika fall bara ha sett det positiva i dem podden, där får vi lite mer djupdykning, komma närmare offren, gärningsmannen osv, men för dem flesta som är anhöriga så är det bara tungt,  tex svenska mordhistoria är tydligen en sån podd som inte ens kontaktar familjen först, utan podden får dem veta från andra, och när anhöriga söker upp och ber dem ta ner det, då blir dem inte hörda, dem har läsare och besökare, dem skiter väl i anhöriga, det tog jag verkligen till mig nu,
 
Men det jag insåg själv är att jag aldrig riktigt gillat just den hemsidan eller deras poddar eller vad man ska nu kalla det, för senast 3 månader sen pratade vi om ett fall, jag och Diana pratade om killen Abbas som fick kokande olja över sig och blev mördad för han blev kär i "fel tjej",  hennes religion tillät inte att hon skulle träffa någon "utanför" sitt eget folk, och den storyn skulle finnas på hemsidan Svenska mordhistorier, eller vad det heter, det är många som hänvisar mig dit när jag vill lyssna på såna poddar, MEN av nån anledning har jag aldrig fastnat för deras mordhistorier och slutade lyssna, jag lyssnade på kanske 3 st sedan hade jag en klar bild av dem, först tänkte jag att det är så typiskt mig att störa mig på nått litet och då vill jag inte ge det en chans,  vad störde jag mig här ? Joo deras berättarröst minnst jag, det var bara nått med sättet dem berättade storyn på som inte ALLS gick hem hos mig, jag kunde inte sätta fingret på vad som störde mig , jag tyckte dem lät så OPERSONLIGA,  och som att det var en "SPÄNNANDE" bok dem läste ur, VAD HÄNDER NÄST, VÄNTA OCH SE, VI ÄR STRAX TILLBAKA, alltså jag kan inte förklara i skrift hur jag menar men det skulle vara så mkt spänning och jag tyckte det var respektlöst mot anhöriga, tänk om dem lyssnar på detta, jag undrade hur anhöriga kunde godkänna nått så dåligt, nästan som att dem gjorde spännande thriller av verkliga fall, det var iaf Vad JAG kände,   för i mitt huvud var jag SÅKLART hundra på att ALLA närstående eller närmaste anhöriga åtminstone godkänner avsnittet och är till och med kanske med i podden, men så är det alltså inte i deras fall,  och PLÖTSLIGT stod det klart för mig varför jag aldrig rikigt fastnat för den podden alla hänvisar mig till, efter att ha läst olika brottsoffers anhörigaste egna ord så förstår jag att Svenska mordhistoria podden är enbart för deras egna skull, inte att göra andra anhörigas röst hörda.. tänker alltså INTE stödja dem mer, som tur valde jag ju själv att lyssna på andra poddar då detta inte föll mig i smaken men jag hade inte bojkottat den alls, utna kändes bara inte så varmt och tryggt som vissa andra poddar känns, men NU när jag vet, då är det bojkottning till max!
Och nu plötsligt förstår jag mer varför jag gillar tex andra poddar, älskar P3 dokumentärer, jaa, kanske för att anhöriga oftast är med och talar, berättar sin historia på ett sätt som man kan relatera till, det är ingen jävla teater för att göra en spännande podd, utan det är "direkt ur livet" personer med riktiga känslor osv, och  även dokumentären som gick på tv 3  MORDET,  "offren som får en röst en sista gång",  varför uppskattade jag den ? jooo för även där är dem närmaste anhöriga med och och berätttar sin story, och att inte tala om Hasse Aros Podd, Fallen jag aldrig glömmer, där är det djupdykning med total respekt till anhöriga, även där finns anhöriga med, jag är glad att jag undermedvetet valt dokumentärer och poddar där man visat stor hänsyn och respekt till dem drabbade, för det är det viktigaste för mig, Mer resurs till  de anhöriga,  anhöriga får inte det stöd dem behöver, har dem tur får dem lite stöd när det är som färskt, men sen glöms dem bort, jag har läst så många såna fall, det är SÅ sorgligt, medans gärningsmannen sitter inne och blir mer eller mindre torkad i röven och blir matad, ställer krav och får psykologsamtal närsom dem vill ,dem skall ner i nån grotta och där kan dem stanna för gott.. vad skall dem ut och göra ? mördar man en oskyldig liten flicka som är på promenad eller cyklar hem, dödar du din egen partner för att du har allvarliga störningar, väljer du att ta någon annans liv som absolut inte har gjort dig ett skit, jaaaa, samma stund har du förlorat din mänskliga rättighet för att du tog dig rätten att ta någon ananns liv.. så ser jag det, oxå drf finns det en plats för personer utan identiteter, personer som förlorat sin mänskliga rättighet, och det är en svart  grotta i nomansland ! PUNKT !
 
Jaja, jag skulle kunna fortsätta hur mkt som helst men det är nattens tankar och funderingar, ni får nog verkligen ursäkta mina novell inlägg, jag bara skriver och skriver, renskriver aldrig och läser nästan aldrig igenom, först efter jag postat och läser det nån dag senare, då märker jag av alla felstav och massa mumlande, skriver charm ist för varm hahaha, men så är jag för lat för att gå in och ändra om det nu inte blir toootal fel och jag måste ändra för icke missuppfattning, så ni får leva lite med det, speeciellt när jag är såhär trött och irriterad över allt ont som sker... det viktigaste är kanske att ni som lägger tid på att läsa mina längre inlägg har lite tålamod och kan se förbi vissa saker och fylla  i ord jag totalt glömt av att fylla i haha, det viktigaste är att ni förstår vart jag vill komma, drf gillar jag att videoblogga egentligen när det kommer till novell inlägg , vi får se hur det blir med den saken, när ett barn stör en mitt upp i allt så kan jag lätt tappa intresset och blir smått irriterad ochh tappar bort mig såå det är väl det enda jag kan skylla på idag, men ska bli bättre på videoblogg när det gäller längre inlägg. !  Nu ropar sängen, och jag tänker ej spela svår! Skall titta på resten av veckans brott i sängen och somna fint efter !  Nattiiizzz !
 
 
3 kommentarer
www.teresia87.blogg.se

Tycker också p3 är tusen gånger bättre än "svenska mordhistorier" och det är nog av samma anledning som du tycker så. De genomför dokumentärer på etr respektfullt och korrekt sätt vilket gör att man får mer respekt för programmet i sig. Jag har en mordhistoria till dig men jag väntar med att posta den av olika anledningar..men det kommer :)

Svar: ja verkligen, så bra att det finns såna dokumentärer där dem drabbade får en röst, ist för att sälja deras story för att det finns såna som oss som är intresserade, vad är det för sunkig stil liksom, sparkar på folk som redan ligger ner, nej, bojkottning på hög jävla nivå !!!!!!!!
MEN DU,VAD FAN ÄR DET FÖR DOKUMENTÄR ? och NÄR skall du berätta eller posta den då ?:( :/
Chanel

V

Bra inlägg och jag håller helt med dig, alla som väljer att släcka någon oskyldig stackares liv borde inte ha kvar sin mänskliga rättighet , våra skattepengar går till onödiga saker !!!!

Svar: eller hur!!!Gud så trött man blir på rättssystemen, , Nånstans hopps man att dem som sitter högst upp där och bestämmer råkar ut för dessa gärningsmän så kanske dem börjar tänka om, vem vet ! man vill ogärna önska någon nått så illa men va faaan, dem verkar ju inte förstå storheten trots att dem är mer pålästa än oss som sitter här och bara följer lite vagt :/
Chanel

Anonym

Har du aldrig läst nägon FUP (förundersökningsprotokoll) de finns att läsa online om många olika mordfall.

Svar: Jodå det har jag allt :))Har nog även lagt upp några här på bloggen
Tex Malin i Borås , den förundersökning har delat lite här och även
Barnflickan å pastorn i Knutby .. mkt intressant men ej hittat Englas fall :/
Chanel