Stormande Hav & Podcast-

Vi som hade fina planer för utevistelse idag har ist fastnat inomhus pga kraftigt stoooooooorm....
 Naturens utbrott är så härligt att lyssna på tycker jag, som en vacker melodi som ger en trygghet, mitt i stormen, håret reser sig ofta på mig var gång jag lyssnar på naturens "utbrott", stormen! , grabben kör med sin pappersflygplan som en frisk fläckt här i hemmet, i ena örat har  jag igång en favorit podd, Rättegångspodden där man får följa rättengången direkt , eller direkt menar jag ocensurerad version, man får höra ljudupptagningar från förhöret och det är nästan lika bra som att begära ut domar, Just nu lyssnar jag på ännu ett gammal fall, tycker det är intressant att gå tillbaka i tiden, se över dem gamla fall, som har skakat om Sverige, men efter rättegången blir det liksom tyst, ingen som nämner nått mer om det, det är som det aldrig hänt, nya fall lägger lock på det som nyss skakade om varje människa.. ..

Just Dem fallen brukar jag gå tillbaka till och gräva i lite.. Det är sån hysterik och frosseri kring såna fall när det är så färskt, så jag brukar låta det vara tills andra börjar släppa det, då brukar jag gå tillbaka och kolla genom allt utan att bli störd, då ser man klarare och skillnaden mellan spekulering och fakta.. Nu sitter jag här och Lyssnar alltså på styckmordet i Boden, som jag delvis var mycket insatt i när det var färskt, men det var sån hysterik kring det så jag la lock på det tills vidare,  jag höll bara koll på hur det hela slutade sen men jag slutade helt enkelt gräva djupt i det, det var allt för många som spekulerade och folk riktigt gottade sig i detta, tyckte dock många höll bra ton  när dem "grävde och spekulerade", oftast brukar det ju verkligen spåra,  men av allt att döma verkade många genuint intresserade av fallet och vad som hände henne långt ifrån man hittade henne,  , Mycket intressant rättegång med oberoende vittnen som talar om "mordkvällen" eller kvällen då 20-åriga Vatchareeya Bangsuan försvann !  Jag är bara på Del 1 nu och behöver tyvääääärrr pausa för att underhålla grabben en stund för att sedan kanske laga middag eller helt enkelt beställa hem en fet pizza, varje gång det är regn så blir jag sugen på hämtmat och Tv mys Podd osv, , det är SÅ beroendeframkallande att krypa ner i Tv soffan och höra på  bruset från andra sidan  ! 
 
1 kommentar
Terre Andersson

Den där rättegångspodden är riktigt bra och spännande :)

Svar: Riktigt riktigt bra , men blir alltid arg när jag lyssnar 😡🙈Speciellt när jag måste pausa :)
Chanel