Give Me A Fucking Break!!!!!

Jag reagerar sällan på sociala medier (förutom min blogg där jag ofta har möjlighet att utveckla mina åsikter) men sällan på FB osv men det händer,  och  när jag reagerar, då blir det novell-reaktion och det finns ingen som kan ta orden ifrån mig Hahha, därför reagerar jag sällan, jag låter folk kacklar, sedan vet jag att det är ändå jag som kommer sätta spiken när och OM jag vill,  och är det nått jag är allergisk mot så är det dålig skryt på sociala medier ahha!, 
 
Jaa, tydligen har Kenza gift sig i veckan? helgen? i dont know, men ganska färskt iaf, jag personligen har ju NOLL koll, tyckte mig minnas Kenza från modeltagning från TV3 , haha så långt tillbaka , det är allt ja vet om henne plus hennes skinnjacka som jag velat haft som många har köpt, vet att folk har nämnt att hon har känd blogg, kul för henne, men mer vet ja inte, jag har NOLL ibntresse för kändisvärlden och jag förstår sällan storheten , om du inte gör musik, film eller idriottsman eller kvinna har jag ovanligt svårt att se dig som "Kändis" även om du har ett känt ansikte.. du skulle kunna vara Sveriges kändaste, det säger mig absolut inget haha, Känner jag igen dig kommer jag troligvis tro att du är nån från back in days ahhaa, Som fotbollspelare Anders Svensson när vi kollade in varann på ICA, jag fattade inte varför han glodde så jag glodde tillbaka för jag kände igen han SÅÅÅ VÄL, säger detta till T.herese som var med då, att nån snubbe glor som fan och jag tycker mig ändå känna igen han, väl i den långa kassan ser jag han igen och jag knuffar till Th.erese och visar vem det är,, jag tror nog vi har festat ihop säger jag till T.herese, hon vänder sig om, vänder sanabbt tillbaka och viskar förvånad och hysterisk: Men Chaaaaantal det är ju Anders Svensson!!!!!!!!!!!!!!! AHHAHAH WHAT? jamen juuuuust det! pinsamt!  Så träffar jag en kändis på stan är chansen NOLL att jag känner igen dom för att dem är kändisar.. jag är alldels för trög för sånt ! Men tydligen är ju Kenza galet känd och folk lägger på tok för mycket energi på att tjata om hennes bröllop, vad man än ska trycka på så kommer det nyheter om en nygift Kenza ??!!!! wtf !   SÅ  på FB går ju diskussionen het till,, folk dömer hennes klänning, folk är besvika oh folk SKRYTER om hur mycket mer deras bröllop faktiskt gick på, plötsligt var Kenzas Bröllopskostnad HET debatt, flera hundra skriver att de hade bröllop som kostade närmare 1miljon och K.enzas bröllop kan man jämföra med lågbudget bröllop, eftersom expressen skriver " vad är ett bröllop på slott", då tyckte folk att hennes summa är inget att diskutera för det är lågbudget ..  Inte för att jag ens förstår varför folk gifter sig, men än värre folk som skuldsätter sig för att säga JA? det tar 2 jävla minuter att säga JA om det verkligen är det ni vill säga varann!!!! SÅ med tanke på HUR MÅNGA de var som upprepande gånger tog  upp och hånade Kenzas bröllopskostnader så var jag illa tvungen att lägga mig i, och SJÄLVKLART när jag har något och säga, jaaa, då ser det ut ungefär såhär: hahahha Min respons till dem, vad tycker ni om mitt svar, är jag heeelt ute och cyklr som tycker att dina kostnader är din ensak, du kanske tycker 20tusen är mycket och någon kanske tycker 1 mille är mycket, vad fan har DU med andras bugdet att göra ? såapss att du ifrågasätter de?  , SKulle jag få för mig att göra något så galet som att gifta mig nån gång, jaa, då skulle jag vilja ha bohem-bröllop, är det uteliggare-budget över detta då ? Kom igen och gå släng dig i busken nånstans, då du redan är på en skräpnivå!!!
 
Här är iaf mitt svar till gänget som sitter än och skryter om sina stora pampiga bröllopsfester..
WOW!!!!!!! HÄR FÅR NI ORDENTLIG REAKTION IFRÅN MIG  :
1. varför så Stort intresse för någon annans bröllopskostnader ?
2. varför förvånad över "låg budget"?
3. det är väl HELT PEFEKT att ordna så fin slottfest med nöjda gäster och brudpar för ett pris som de tyckte var värt att betala för ?
4.  - 239 500 plus minus är INTE "billigt", du kan ordna en fin fest för 30tusen, ditt bröllopskostnad avgör inte livslängden på ditt äktenskap, lägg undan extra pengar till psykolog ist senare i livet när ni behöver "jobba på" ert så kallad äktenskap "
 
5. Skall hon slänga pengar i sjö helt i onödan för att hon är kändis ? ni som har bröllop som kostar över den summan, 90% av er tog feeet lån och skulderna kan ibland vara längre än äktenskapet., Hon tog troligtvis inget lån, Ung kvinna som gifter sig för 239 500 och folk kallar det "billigt" eller inget att höja ögonbrynet för, som att alla plötsligt är snuskigt rika över nätet och gärna bland sociala medier där pengar är det som sätter din status.. Dem som har så snuskigt mycket skryter sällan om hur mycket de bränner och dom som skryter är definitivt "nyrika" och är i stadiet där de fortfarande behöver bevisa något !

 
6. Hon är säkert så rik för att hon som vissa andra inte slänger ut mer än vad som behövs.. 239500 räckte för att hon skulle få sig sitt drömbröllop , så varför slänga ut 1 krona mer ? och inte tala om smink, klänning skor, smycken, you name it, , lägg till det så är det plötsligt en annan summa.. Jag personligen tycker att det är grymt att en så ung kvinna kan betala från sin egen ficka ihop med sin partner och skapa en fest de sent kommer att glömma,
7. Jag säger TUMMEN UPP för att hon ordnade sån lyx fest för den summan när man tänker på andra som skriver vad deras bröllop gick på, det låter ju mer tragiskt än pampigt",, antar att Kenza är en smart ung kvinna som inte behöver ta allt hon äger för att ordna en oförglömlig kväll, ni borde skriva till henne och be om tips :=)

8. Många tycker hon såg simpel ut , JA, det kanske var det som var hennes tanke ? varför förväntar sig folk så ovanligt mycket från andra människor ? som de inte ens KÄNNER ? Man blir ju för fan mörkrädd :D !
Jag visste inte ens att Kenza skulle gifta sig, eller att hon ens hade partner, eller vad hon ens gör, jaa, jag vet NOLL om kändisvärlden , sjukt ointressant värld för mig, , men över ett dygn står det överallt om Kenza och hennes klänning och folk som skriver att de är besvikna ? WHAT? har du förväntningar på någon annans stora dag ? har du förväntningar på någon som du inte ens är släkt med ? har du förväntningar på en person som ALDRIG kommer ens veta vem DU är ? WOW ? Hon har råd att se överpampig ut, hon valde simpel väg, jaa, för att hon kan, , hon har ingenting att bevisa omvärlden, Dem som inte har mycket, dem anstränger sig till max, de som har allt, dem kan slänga på sig en trasa för att dem vet att de äger "världen ändå" , jag såg en bild på henne , hon såg ut som en brud och hon såg nöjd ut , what´s next ? !🙄
 
3 kommentarer
Tant Bea

AHAHAHAH alltså du är fan BÄST!!!! WORD !!!!
gillar att du försvarar någon och du har inte ens en aning om vem hon är :) jag har också läst en del om hennes bröllopsklänning, jag fattar inte varför folk ens bryr sig ? och hur kan man lägga sig i någon annans budget ? folk har tappat det , speciellt på såna sociala medier!

www.teresia87.blogg.se

Helt rätt! Fattar inte varför folk alltid ska vara så himla gnälliga och trångsynta! Dessutom håller jag med när det kommer till en bröllopsbudget. Varför ska man slänga ut hela sina livsbesparingar för EN dag? Jag hade 1000 ggr hellre haft ett litet, billigt bröllop med de närmaste och sen använt den "stora summan" till att åka på smekmånad ett år hahaha!

Emmy

Fan va bra skrivet !👏👏👏👏👏
Vad fick du för reaktion ??
Hur fan har man mage att jämföra bröllop ens ? Så äckligt med sociala medier idag!!!