Jag Minns Dig I Svartvitt Fotografi

Det är så kul att se tillbaka på sitt liv i bilder och i minnen,
Begrunda och beundra helhetsbilden av sig själv som indivd på denna planet.
Inte vad man identiferar sig med idag , varken i sitt yrke eller dem olika roller vi har tagit i samhället som "vuxna ansvarfulla" indvider, .
Utan för allt du någonsin varit, för alla drömmar du drömt ,
Och för alla stora kliv du någosin tagit
Vågar du följar med på en personlig resa tillbaka i tiden?
---------------
Mitt Flickrum i Uppsala Back in dayz , Jag minns allt på bild, allt hade en sann betydelse för mig, där radion var, där satt jag och lyssnade på sorgosna låter från lugna favoriter och skrev dikter, i timmar, hjärtat lös rött och fint i rummet om kvällarna, och discolampan, jaa, den var ju ett måste för oss coola hahahaha, idag mindre cool, mitt sminkbord, där satt jag och målade mig  och handtaget ni ser är dörren till mitt toa. joo jag hade ett bra flickrum
Jag minns den väl, jag tog säkert den här bilden för jag kände mig sjlv redan då, jag var nostalgi typen;)
Här nedan, slutet på 6an, nyinflyttaD till låtsaspappa O.lle med familj , står och tränar in dans hahaha!
I den här bilden ser du säkert bara en tjej, som står lite halvosäker och ska öva in sina steg, bakom den tjejen finns en annan historia, hon blev nyss räddad, från ett brinnande hus, ur en vuxen mans våld, dagar av fysisk och psykisk misshandel var äntligen över, hon hade hela sommaren framför sig, hela livet,, hon lovade sig själv att hon aldrig skulle vara så svag igen, hon skulle aldrig låta en man eller nån ha övertaget igen, hon skulle slåss med sitt liv, där och då föddes en tidig rebell, som hatade vuxenvärlden som aldrig vek sig för någon, fick hon utskällning av en vuxen tog hon en stol och ställde sig på och skällde tillbala och ställde frågan "vad ska du göra nu , tror du att Jag är rädd för DIG?" , hon var säker på att alla väntade redo för henne att visa sin svaga punkt där dem kan snabbt hugga, det skulle aldrig hända igen, jag var mer än redo för livet,  det var april och  året var för längesen, hon slutade 6an och skulle början 7an med ny familj, ny stad och helt nytt liv och nya vänner, här levde hon  med skyddat identitet från mannen som dem flydde ifrån ! och även här berättar hon att hon levt under falsk identitet och rättsprocessen var igång, , anmälan på mannen och vägen tillbaka till livet!
Att tilllägga, här var längtan efter hennes biologiska mor och fars trygga famn den tyngsta sorgen
Hon dolde det väl, men här hade hon ett stort öppet sår i själen,

 Jag har aldrig delat en enda bild här förr, och det finns 2 personer i real life som har sett bild på min mamma , Th.erese och H.enrik, här får ni ta del av min största förebild på den tiden, min far, och en bit av min stora syster,  och så min mamma, som jag nämnt här flera gånger,, , min första och största kärlek, ,Hela min värld rasade total efter mitt sista farväl och aldrig trodde jag det skulle ta hela livet att hitta sig själv efter mörklret som drog ner samma stund som hon försvann !  det finns anledning vrf jag väljer att dela det nu, det finns en story, ett Lång inlägg som håller på att skrivas just nu, som jag har försökt skriva länge men det kommer vara 3 novell inlägg i ett haha, ett inlgäg jag lovade för säkert 2 år sedan, men äntligen börjar jag känna mig redo, att skriva det inlägget, , oxå drf känner jag mig redo att visa bild på far och mor.
ett  leende som lyste upp ett helt rum <3
 
slutet på 6an när jag skulle bli omhändertagen och flytta från stan, fick jag detta från min då bästa killkompis,
SÅ Cuuute hahaha!
-----------
Th.erese, som är gudmor till min son idag ahhaha, våran oändliga stugfester och alla natt rymningr som följde på! här ligger hon på golvet och spelar en kvinna som ska förlösa ahhaha  kl är säkert 02 på natten i vår lilla nattstuga utanför huset. och en annan bild där hon sitter med handen på kinden , där har vi en riktig FET FF med car 10 st Göteborgskillar hahaha, Stackars föräldrar alltså! Dem var borta över helgen och vi tog över hela huset och bjöd in total okända.
Jag klass 7, brottar med min killkompis
gamla vänner som syns på bild utan dolt face, första dagen i 8an, minns det som igår
Fritidsgården med en av mina killkompisar,  
-------------
Skunk.se Var livet ahaha, 
Mitt Libanes gäng  haha, Mina allra bästa vänner,
Min dagbok, Mina kloka ord mellan rebelltunderna haha det var jättekontrast över mej och har alltid varit!
 
-------------------------
Skolavslutningen 8an sedan lämnade jag staden och alla vänner igen  ! Jag var snabb med att skaffa många vänner men jag släppte alltid taget för tidigt och försvann, ofta utan fövarning,
Ch.antal i Faarten i Sälen eller i Branäs hahah!
Åååhh ännu en väldigt nära killkompis, lämnade ofta fina lappar efter sig när han tittat förbi mej utan resultat
 -----------------

Sedan gick en tid , jag blev 18-19 och tiden vände, ,
rebellen upptäckte "sex" som vapen, på en ny nivå  och fastnade , For Life ! HAHAH!

 -----------------------
 Här är jag idag,, Du ser bara en bild, här nedan 
Du ser ytan, men jag är all about the inside,
jag vill veta hur ditt ansikte har formats till vad den är idag,
den sorgsna blicken,
det glada flinet,
eller det bittra leendet, 
eller den vassa attityden, var fick du den ifrån?,
hur blev du så ödmjuk, ?
hur blev du så kall
, hur blev du så hård ?
vad ser du när du ser detta ?
en bild på mig med slarvigt smink?, Har hon inte spegel hemma?! 
det kan vara så enkelt...
Men jag ser alla mina misstag, 
alla stora kliv jag tagit, all skratt, tårar, ärr, vänner jag lämnat, familj jag släpp,
Slag jag har fått, slag jag har gett, jag ser hjärtan som har sårat och blivit sårad,
Jag ser en kropp som har älskat och blivit älskad..
jag ser en engång trasig själ som har gått långt och som på vägen har satt ihop alla bitar av sig själv igen!
Jag ser en gammal rebell,
Jag ser en överlevare,
Jag ser Helheten av Mig

Jag ser mig , för allt jag någonsin varit, alt jag någonsin drömt om, och allt jag drömmer om morgondagen!
Jag ser allt detta, ruggigt  snygg förpackning ;)
Vad ser du ?
I dig själv ?!!!
 
 
 
5 kommentarer
Aytan

Alltså waoooww vilket inlägg :) Otroligt spännade liv du haft och shiiittt va vackra föräldrar du har :) Speciellt din mamma, i mean what a woman :) Visst är det kul med gamla bilder, jag själv kan sitta och glo i timmar och bara drömma mig tillbaka då jag vart ynger <3

Svar: jaa, det finns ooootrolig många olika kapitlar i ett liv och ibland glömmer man bort all den resan som verkligen tagit oss där vi är idag, så det är så häftigt att se lite bilder som väcker gamla minnen, dem här bilderna sprang jag på när jag flyttstädar nu:) ahah tack, minns hur vacker jag tyckte hon var när jag var liten :D
Chanel

Tant Bea

jag är total speechless,
Fantastisk inlägg och jag blir tårögd när jag ser bilden på din mamma och pappa och läser din text , vilka vackra föräldrar du har, du har sagt att hon är vacker men allvar du har inte sagt att hon är såhär vacker Ju 😯 Vilken tuff men häftig resa du har gjort, hoppas du kan få träffa din familj snart igen :)

Svar: haahah dont be ! Meeerci, hahhaha jaa, ser man ut såhär så måste man ju komma från fina pääääron :P jaa, nog har det varit en lång resa, krokig som FAN , men känns som man nästan är i "mål", där ett nytt liv och tänk tar över.. det känns underbart ! att släppa det gamla men samtidigt har med sig det för det är jsut det som format mig.. Jag Älskaaaaar människans historia!
Chanel

V

Wow ÄLSKAR Det här inlägget , så fint skrivet , personligt och fina bilder på dig och din fina familj .. häftigt att få se bild på din mamma, det var på tiden och hon är minst lika fin som du beskrivit henne :)

Svar: tack va skoj, jaaa , bloggen har jag ju lovat att göra så personligt som möligt utan att blotta mig total så drf delar jag saker som endast inte påverkar på samma sätt längre, drf tog det sin tid att dela bild på mor, det var så privat för mig att jag trodde ALDRIG att den tiden ens skulle komma :=))
Chanel

Lisa

Vilken vacker familj! =) Kul med bilder från svunnen tid! Önskar själv att jag hade bilder från vissa perioder i mitt liv. I dag finns de bara kvar i minnet men lär försvinna ju mer tiden går.

Svar: Tack :)Jaaaa, gamla bilder är SÅ värdefulla, synd bara man nästan aldrig tog bilder på den tiden, dem här bilderna är dem enda få jag har kvar, gamla bilder, dagböcker, brev från gamla vänner mm är såå guld i "äldre dar" =) Du får skriva ner minnena så när du glömmer så tar du fram din livsbok ;)
Chanel

www.teresia87.blogg.se

Vilket bra inlägg! Fler sådana :))) Kul att få se bild på dina föräldrar..ska vi åka och träffa dem? :D

Svar: taaack ;) Jaaaaa vi draaaaaar ! Typ Idag ! :=D Du lär träffa dem före mig, så mkt som DU reser !!!
Chanel