Fallet Jag Aldrig Glömmer -

Det finns vissa fall, Främst Olösta fall som aldrig går i glömska hos mig, dem är rätt många men vissa känns mer som att man liksom inte hittar någon logisk förklaring vilket gör att man ibland kan sitta sömnlösa nätter och söker efter nya info om offret och deeras försvinnande, man gräver och gräver , vad hände med dem, vem gjorde det och kommer det någonsin att klaras upp? Har någon lyckas med det "perfekta mordet"? Tydligen, eftersom att ingen hittills har åkt fast.. vet fler än bara gärningsmannen vem som har gjort det ? hur kan man om man vet, hålla detta inom sig ? hur kan man tiga i så många år? eller är det verkligen bara gärningsmannen som har svar? lever gärninsmannen än idag? hur lever han? lever vidare som vilken svensson som helst ? med hus och barn och jobb och vänner med familj och en simpel vardag och döljer en mörk hemlighet ? Är du bekant med en gärningsman ? som lämnat döda kroppar efter sig ? som har släckt någons liv? är han pappa till dina barn? man till dig, din trygghet , är han din son ? din granne? arbetskollega? han du passerar varje morgon? han som går morgonpromenad med hunden ? eller han som kör bussen eller han som sitter bredvid dig på T-banan ? Jag kan inte sluta att undra, vad gör gärningsmännen idag ? dem som än idag lever i det dolda, som hagamannen med familj och barn, han var som vem som helst , granne, far, man, kollega, vanlig jävla medborgare, jaa, trodde dem alla som fanns i hans närhet, så när blir en gärningsman en gärningsman ? när han begår brottet? eller när han blir upptäckt ??? och om dem aldrig blir upptäckta? kom dem undan ? har just dem begått det perfekta brottet?
 
Några av dem brottsoffren som jag tänker extra mkt på ibland när tankarna snurrar,
Det kommer perioder då jag funderar ständigt på den där tjejen , som försvann i tvättstugan , Yasmine i Huddinge, man har tagit upp fallet flera gånger i Efterlyst utan resultat, SÅ vad hände med henne, lever hon ? och isåfall VAR ? är familjen medveten om det OM det inte är dem som är inblandade ? hur är det möjligt att leva utan någon fakta, och nån slags " avslut" om så är fallet att dem är helt oskyldiga, allt gick så snabbt den kvällen som man förstått att jag absolut inte hittar logisk förklaring, hon smsa med flera personer den kvällen, chatttar, tar hissen ner för att hämta tvätt från tvättstugan, tar på sig slarvigt som när man ska ner i tvättstugan som ligger i byggnaden mitt emot, sedan glömmer hon nyckeln för att komma in i sin egen byggnad, så hon ringer eller smsar sin mamma att slänga ner nyckeln, on får nyckeln, mkt aktiviteter kring henne denna kväll, någon granne hjälper dem att hitta nyckeln som fastnade i trä, nån annan såg henne, mkt folk som rör sig kring, men  sedan PUFF, hon försvinner, all kontakt upphör, hann hon in i sin byggnad, hände det nått därute på mindre än 2 minuter ? VAD FAN HÄNDE ? känns som en sån jävla heders insider jobb, men är familjen helt oskyldiga så är det ju big mistery , hon är inte återfunnen och fallet ligger på is sen flera år tillbaka,  Detta inträffade feb 2007, dvs 10år sen och vid försvinnandet var hon bara 19år, lever hon så är hon närmare 30 idag, , det är helt ofattbart att man inte löst detta, hon hade precis gift sig  med en man från marrocko och relationen pågick i flera år innan dem gifte sig, nu efter att de gift sig skulle han fltytta till Sverige och leva här, kvällen innan han ska komma chattar dem via nätet och det är även samma kväll hon försvinner, han hinner alltså inte komma till Sverige innan hon försvinner, men han tog sig till Sverige som planerat och bodde med familjen och sökte vidare efter Yasmin,  har han nått med detta att göra, har familjen/släkten något med detta att göra ? eller helt okänd figur som drar in henne i bilen tidig kväll med massa vittne runt,  liv och rörelse runt porten vid den tiden, det går ej att förklara  MEN jag hoppas de löser det, får ont i magen av tanken på att man aldrig kommer lösa detta , men av hela mitt hjärta hoppas jag att man snart hittar en öppning , bara att någon öppnar munnen och talar, någon Vet ju, men VEM ??? trodde detta skulle lösas snart, minns att jag bodde i Borås när det togs upp första gången i Efterlskyst och satt helt taggad torsdagskvällarna 21:00 och efterlyst var typ min trygghet, Tillsammans skulle vi ta fast alla jävlar tänkte man, dem tog fast otroligt många, Hasse gjorde halva jobbet, för efterlyst dog lika fort ut när han lämnade, vilket är sorg än idag, han levde för detta och därför fick han med otroligt många på tåget som vill agera...  Man löste aldrig det här fallet,  Men jag hoppas det finns tid för allt !
 
DUBBELMORDET I LINKÖPING:
Seriös, HUR kan det ha tagit sån tid att lösa dubbelmordet i Linköping, ? jag liksom förstår inte detta, det verkar vara en ung gärningsman som dem nästan beskriver lite "störd"  , hur kan han komma undan i alla dessa år ? Har man verkligen lagt ner all resurs som behövs ? när polis dör hittar man gärningsmannen på ett ögonblick, men när "vanligt folk" drabbas, då jävlar är det otroligt svårt att komma framåt i utredningen, kanske har dem gjort allt de kan men det förbryllar mig, att man inte har några vittnen , misstänkta osv.  det är fan dags att börja ta ALLAS DN:A så det blir lättare att fånga brottslingar, jag har hört att det skall tydligen vara jättesvårt och det inte alls gör att man lättare hittar gärningsmän , MEN skulle man topsa ttyp ALLA i Linkan, Då skulle dem vara nära ett resultat... han behöver inte bo där, men man har ju teorier om att han till och med bodde nära brottsplatsen så varför inte topsa ALLA som bodde där, omgående  att börja med.. nej jag förstår inte, dem har ju personens DN:A men det säger ju inte mkt om man inte hittar personen som begick brottet.. Iaf tänker jag ofta på detta, mannen som förlorade sin fru , och den lilla pojken, familjen som förlorade sitt barn som var på väg till skola tidigt på morgonen, Vilken trygg samhälle vi har skapat åt oss själva, FYFAN ! ddetta inträffades hösten 2004, tycker dem haft gott om tid att lösa fallet, här är fantombild på gärningsmannen, någon från typ "Nordeuropa med blåa ögon tydlien,
Gärningsmannen efterlämnade en del bevitmateral men trots det står det helt stilla i utredningen!
 
Den dagen för car 13år sen
Dem som föll offer för  denna okända gärningsmannen!
 -------------------
En annan person som jag ofta tänker på inom olösta fall  är gåtan om försvunna Helena i Mariestad,
Fallet har både tagits upp i Efterlyst för x antal år sedan,  fler än en gång, och även i "Veckans Brott" Och även "Svenska fall för FBI", och det verkar stå stilla, inegnting händer, inga svar får familjen
Kort om fallet:
I juni år 1992 försvann Helena Andersson, 22, spårlöst i Mariestad
I närheten av föräldrahemmet hittades Helena Anderssons blodiga skor och ringar.

Men hon är fortfarande försvunnen.
Telefonsamtalet en sommarnatt för 24 år sedan är sista gången som
Ulrika Andersson hörde av sin då 22-åriga lillasyster Helena Andersson.
 
Vad hände, Vem gjorde detta, och VAR är kroppen?
Vilken dubbel tragedi för dem närmaste anhöriga,
Att ha förlorat någon och samtiidigt ha så många frågor som gör att du aldrig riktigt kan gå vidare,
Så många frågor, och skräcken att personen som gjorde detta kan finnas i sin direkta närhet, vilken jävla mardröm att behöva leva med, jag har sett familjen i många intervjuer och fan vad man kan riktigt känna deras smärta, efter så många år, fortfarande samma fråga nu som då, vad hände ? från att hon ringer hem och säger att alllt har gått bra tills hon sågs på gångsbron till dess att hon är spårlöst försvunnen!
Usch hoppas man förr eller senare hittar logisk förklaring till allting, och ett svar, så dem närmaste kan få ett avslut!

.----------------
Det finns många fler, men jag är oerhört berörd av dessa fall speciellt för man följt dem så jäääävla länge och aldrig får man ett "avslut" , man vill ju ha ett bra "slut", kan aldrig bli bra avslut i såna här fall, men ett svar gör så sjukt mycket, det ger familjen mycket, dem  kan släppa det på ett annat sätt, ta in det på ett annat sätt,  sörja och försöka gå vidare i en ny slags vardag.. Ingenting blir sig likt men då har dem fått sig ett avslut, jag hade blivit total mindfuckad utan ett svar, så det lilla vi "oberörda" kan önska dem drabbade är ett svar och ett avslut!

Verkligen stor respekt till anhöriga till brottsoffer som fortfarande håller huvudet över vattenytan, utan att total förlora greppet , utan att spåra och gå ut och agera våldsamt, jag vet inte hur ni gör, men jag ha sån respekt för er att det går inte att beskriva i bara ord. Idag tillhör jag inte "ER" Och jag hoppas aldrig behöva det heller , och såklart ingen annan heller, Så  idag säger jag  till ER som är anhöriga till brottsoffer, jag vet inte hur ni bär er åt och av den enkla anledningen har  jag riktig riktigt mycket respekt för ! <3
 
3 kommentarer
Lisa

Jag älskar dina inlägg om mordfall.
Har själv ett starkt intresse för allt som rör sig om mord, terror och spårlösa fall.

Av en slump så kom jag åt en artikel med ett ämne som även fascinerar mig och som jag vet intresserar dig:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/mordades-trots-elva-polisanmalningar

Det är lite rörigt med info men om jag läst rätt är de mitt uppe i förhör:

https://www.svt.se/nyheter/live/kidnappningsmordet-tisdag-fortsatta-forhor-med-de-atalade

Svar: tack för detta. nu har jag fastnat i ett nytt fall igen ahahahha , söker och läser om detta just nu , inte rörligt alls, du har rätt verkar vara mitt upp i förhör, detta inträffade 2016 alltså? Har jag ju helt missat, nya mord varje dag man hinner inte ens blinka :( så jäävla sorligt, ska verkligen gräva vidare i det här fallet imorgon, speciellt när det ä hedersrelaterad också, mkt itnressant att se hur dem hanterar olika fall och situation :(
Ps. Kul att du också gillar brott och straff och allt kring det, det är så sjukt intressant, man lär sig nått nytt varje dag, om människans grymhet, och hur samhället ställer sig till detta !
Chanel

V

Jaaa dubbelmordet i Linköping , hur fan går det ???! Ingen är misstänkte och ingen har väl varit misstänkt heller ??

Svar: Tyvärr ingen är misstänkt , vad vi vet !!!Så jävla sorgligt om man aldrig får en klarhet
Dem tog fast Srhlm mannen när det handlade om terrin
Vrf inte lägga in samma resurs här!!!
Chanel

Lisa

Ja, han mördades i maj förra året. Ska nu ta och läsa (även se polisens rekonstruktion) vittnesmålen och liverapporteringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/han-sag-kidnappningen

Svar: jag har följt lite men hittar inga (stora) artiklar , vill läsa det först innan jag fortsätter med vittnesmål m.m. , vill ha en klarare bild innan jag "lyssnar på vittnesmålen" så man hänger med lite .. finns det någon P3 dok.? eller större artikel m.m. ? du skickade en länk innan men den funkar inte Nu ??
Chanel